Problem med MMS på iPhone 2G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med MMS på iPhone 2G

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej, nu vet jag inte om detta är rätt tråd, men jag kör på endå 🙂

Jag har en Jailbreakad 2G med 3.0. Installerade MMS-patchen från Cydia och lade in halebops inställningar för MMS. Det har fungerat kanon att skicka/ta emot MMS, men för några dagar sedan slutade det att fungera.

När jag kollar i inställningarna så ser jag att mms.telia.se är borta. Nu verkar det inte gå att lägga in det längre. Så fort jag lagt in det och gått ur så har det försvunnit när jag går tillbaka.

Har testat att installera om patchen, samt återställt hela telefonen och jailbreakat igen. Vet inte vad man kan göra mer.. någon som har nåt tips ?

Tomsa
    Member

Är det verkligen ingen annan som haft problem med MMS på en 2G ?

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Är verkligen inte bra på sånt där, mitt har alltid funkat prefekt 🙂 men det ända jag kan säga är att det inte är rätt forum, ska vara här: Problem och felsökning – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige

Tomsa
    Member

Nu börjar jag bli lite less på det här problemet. Det verkar som att man måste ha samma APN på både internet och mms. Lite märkligt då jag tidigare hade halebop.telia.se och mms.telia.se. Om jag knappar in det nu så försvinner APN:et för mms då jag går ur inställningar.

Om jag knappar in online.telia.se och mms.telia.se så fungerar det klockrent att skicka mms, dock fungerar inte internet då. Är det ingen som har någon lösning på detta?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Ingen har väl någon lösning på detta då 2G inte har stöd för mms egentligen(?)

Och ska det funka så borde det ju bara funka med telia då telia är dom som har edge support, vilket 2g har stöd för. Om den patchen du nu inte fixat gör så att den nyttjar wifi för att ladda ner mms(?)

Eller är det Iphone 3g du syftar på? Verkar lite ospecifikt 🙂

Tomsa
    Member

@miche 43159 wrote:

Ingen har väl någon lösning på detta då 2G inte har stöd för mms egentligen(?)

Och ska det funka så borde det ju bara funka med telia då telia är dom som har edge support, vilket 2g har stöd för. Om den patchen du nu inte fixat gör så att den nyttjar wifi för att ladda ner mms(?)

Eller är det Iphone 3g du syftar på? Verkar lite ospecifikt 🙂

Nej precis, iPhone 2G har ju inget stöd för det egentligen, men med den patchen ska det fungera, och det har det gjort i flera månader, fram till början av september och det är via edge.

Jag vet att det fungerar om man lyckas få mms.telia.se att “stanna kvar” i mms-inställningarna, men vet inte hur man ska ordna det.

Jag såg en lösning i en tråd förut, man laddade ner en ipcc-fil som man öppnade i iTunes och laddade upp i telefonen. I den filen låg operatörsinställningarna. Detta gjorde på något sätt att inställningarna ligger kvar, även fast man inte har samma apn på både internet och mms. Problemet är att den ipcc-filen gällde en amerikansk operatör, och jag skulle gissa att jag måste göra en egen sådan med mina inställningar för att det ska fungera.. och hur man gör det har jag ingen aning om.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.