Problem med Push

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med Push

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Tjena!

Kör en icke-jailbreakad 3GS 32GB med senaste release 4.1

Sen jag uppdaterade till OS 4 från 3.1.3 tycker jag att mina Push-notifications fungerar med varierande kvalitet. Det är både mail, facebook, eBuddy, whatsapp, Gowalla osv.

Telefonen kan ligga still någon timme hemma, jag trycker igång telefonen och pling-pling, jag får upp flertalet push.

Detta är väldigt irreterande då man exempelvis får ett 2h gammalt meddelande från eBuddy eller WhatsApp. Eller då man chattar med någon på eBuddy, WhatsApp, släcker telefonen, vänder lite plättar till grabben och telefonen är tyst tills dess att man rör den igen, voila 5st nya push från eBuddy.

Har provat att köra både på 3G och WiFi-nätet.

Några idéer.

Fråga2, om man återställer telefonen, försvinner alla resultat från spel etc, eller går de resultaten att plocka hem via återställningen?

matteh80
    Member
    Post count: 150

Du ska inte återställa med säkerhetskopia när du uppdaterar från olika versioner av iOS, det brukar bara bli knas då. Du får nog återställa och ställa in som ny iphone och starta om på ny kula så kommer det nog fungera. Men då försvinner dina high-scores och liknande…

JonneRacer
    Member
    Post count: 48

Prova slå av sen på igen på inställningar för push för dom programmen.
    Kan hjälpa.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.