Problem med SHSH och basbandsverisioner.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Problem med SHSH och basbandsverisioner.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hejsan!

Har länge letat efter en iPhone 3GS men har varit fäst vid Android, men häromdagen köpte jag mig en begagnad 3GS. Låst till Telenor tyvär…
    Men eftersom jag har rootat, låst upp och trixat med Andriodlurar tänkte ja att detta kanske inte vore en omöjlighet att klara av.

Om telefonen:
    Verision: 4.3.1 (8G4)
    Modell: MC637KS
    Modemfirmware: 05.16.02

Nu till mitt problem… Jag lyckades jailbreaka telefonen och få Cydia installerat.
    Och till detta använde jag programmen redsn0w_win_0.9.6rc12, iREB-r4 och tinyumbrella.4-32-01.
    Efter att jag läst flertal guider trixade jag med det, men fick aldrig telefonen att hitta nätet med Halebop-kortet i telefonen.

Så då läste jag att ultrasn0w inte kunde låsa upp 05.16.02 basbandsverisionen. Och försökte då lista ut hur jag skulle göra, försökte köra in gammalt 4.2.1 men misslyckades då jag inte har någon SHSH och allt därtill genom tinyumbrella.
    Försökte då använda mig av sn0wbreeze 2.5 och skapa en ny ispw som var olåst. Och den lyckas skapa en ny fil och ja kör telefonen i iREB för att nå DFU läge. Vilket den även lyckas med, in med iTunes och ska återställa med shift + återställ. Letar reda på den och den extraherar programvaran men blir inte godkännd av Apple och får felkod 3194.

Ändrat hosts filen och lagt till “74.208.10.249 gs.apple.com” längst ner.
    Men trots det blir den inte godkännd av Apple.

Slutligen, mina frågor.

*Går det över huvud taget att låsa upp telefonen Ännu med 4.3.1?
    *Kan jag spara SHSH från en gammal iPhone med äldre programvara och köra in allt i den nyare jag har ?
    *Varför blir det felkod 3194 och alla programvaror godkänns inte av apple ?
    *Ska det gå att bygga en ny ispw och använda den som olåst (med sn0wbreeze ex) ?

Har sökt på forumet, google, gjort massvis med guider…
    Ultrasn0w, redsn0w, sn0wbreeze, ireeb tinyumbrella osv…

Tack på förhand, ivrig att börja använda en iPhone nu men det går inge bra för mig nu…

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

1 det är skillnad på jailbreak och unlock
    2 du kan inte spara shsh för mjukvaror som apple inte längre signerar
    3 det går inte att nedgradera basebandet bara uppgradera.
    4 för att lyckas så kan du med redsn0w unlock edition uppdatera till ipads baseband (06.15) som ultrasn0w låser upp.
    Det finns dock buggar med detta som vissa får men andra inte, det handlar offtas om strul med gps och eller wifi.

robinpouzar
    Member

Löste det nu, la in Ipads basband och körde ultrasn0w… tack för hjälp!

robinpouzar
    Member

robinpouzar
    Member

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.