Problem med SSH på 4.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Problem med SSH på 4.2.1

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Hej

Nu har jag verkligen kört fast, kommer inte åt min telefon med WinSCP. Får bara ett felmeddelande som säger “Invalid access to memory”.

Kör med OpenSSH, läste någonstans att det skulle finnas något som heter automaticSSH men jag kan inte hitta den.

Någon som har några idéer?

Har försökt på en iPhone4 4.2.1 och en 3Gs 4.0.1 med samma resultat.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Prova i-Funbox.

Uno
    Member
    Post count: 30

Har testat det också utan att det hittar telefonen. Läste någonstans att en del hade löst problemet genom att lägga det i “rätt” mapp. Funkade inte heller.

Har inte kört WinSCP sedan 2G-tiden, men jag känner mig rätt hemma i det så skulle helst få det att funka. I andra hand iFunbox

Är det fortfarande root/alpine som gäller förresten?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@uno 89142 wrote:

Har testat det också utan att det hittar telefonen. Läste någonstans att en del hade löst problemet genom att lägga det i “rätt” mapp. Funkade inte heller.

Har inte kört WinSCP sedan 2G-tiden, men jag känner mig rätt hemma i det så skulle helst få det att funka. I andra hand iFunbox

Är det fortfarande root/alpine som gäller förresten?

Ja det är root/alpine som gäller om inte du eller någon annan har ändrat lösenordet.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.