Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med täckning – tele2 4.0.1 firmware
-
AuthorPosts
-
Tjena. Jag har uppdaterat till 4.0.1 på min 3gs och jailbreakat via jailbreakme (naturligtvis), låst upp den med ultrasn0w och nu har jag stoppat it mitt tele2 comviq kontantkort (inget abbonnemang) men jag får ingen täckning. Har prövat återställa mobilen och jb:a och låsa upp den med ultrasn0w, samma procedur, men inget resultat. Till och med ett grekiskt jävla kontantkort funkar på den men inte mitt tele2. Jag har stängt av 3g och då hittar den S comviq nätverket direkt men fortfarande ingen täckning. Är ny iPhone användare och hade varit väldigt tacksam för any help!
Over and out,
Mowgli:laugh:
@albiemowgli 73355 wrote:
Tjena. Jag har uppdaterat till 4.0.1 på min 3gs och jailbreakat via jailbreakme (naturligtvis), låst upp den med ultrasn0w och nu har jag stoppat it mitt tele2 comviq kontantkort (inget abbonnemang) men jag får ingen täckning. Har prövat återställa mobilen och jb:a och låsa upp den med ultrasn0w, samma procedur, men inget resultat. Till och med ett grekiskt jävla kontantkort funkar på den men inte mitt tele2. Jag har stängt av 3g och då hittar den S comviq nätverket direkt men fortfarande ingen täckning. Är ny iPhone användare och hade varit väldigt tacksam för any help!
Over and out,
Mowgli:laugh:
Se till att ha 3g på och mobildata samt kolla apn inställningar under allmänt, nätverk tror jag det ligger och på apn och mms skall det stå internet.tele2.se
Jag har precis samma problem med min 3gs 32gb, har provat med ultrasn0w både då jag hade 3.1.3 och nu 4.0, ingenting fungerar. Telefonen är låst till tre men har en lång tid försökt låsa upp telefonen, har återställt flera gånger, provat låsa upp den och testa andra operatörer. Den vill inte fungera med mitt tele2 simkort, har även testat ett nyare simkort – ingen skillnad. Har någon haft samma problem och funnit en smart lösning?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
har precis samma problem hoppas någon kan hitta lösningen på deta problemet ,låst till tre tre 16gb 3GS alla andra opratörer funkar så fort ja stopar in mitt tele2 kort funkar det inte testat me flera sim kort från comviq samma resultat Snälla hjälp oss
För min del funkar alla andra opratörer förutom comviq har testat telia .telenor och tre alla fnukar förutom tele2 comviq ja får upp logon på mobilen men där ingen täckning alls ….vad kan problemet vara
Misstänker simkorten, har ni klippt dom själva, och hur gamla är dom?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.