Problem med täckning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med täckning

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Först och framst vill jag ber om ursäkt om min svenska ser inte så bra ut, jag är inte svensk och kan inte skriver språket så himla bra.

Jag fick en iphone från en kompis när jag var hemma i England. Han äger en pub och har haft den bakom baren i 3 månader ingen har frågat efter den så jag fick den eftersom han och fru har en var och min gamla var trasigt.

Telefonen var operatör låst i England och gick ej att använder där. På vägen hem flög jag igenom tyskland och fick mitt halebop sim kort att fungerar i tyskland på T-mobile’s nätverk. När jag kom till sverige, det enda jag få upp på skärmen är ordet Telia och ingen bar som visa att man har täckning.

I england det stå No Service, som är så klart för att det var operatör låst, men att det fungerade med mitt svensk sim kort i tyskland men inte i sverige är märkligt. Kan någon hjälper mig?

Allt annat funker data trafik o, skype o.s.v med jag kan inte ta emot samtal eller sms. har

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Telefonen är anmäld som stulen/tappad och imei nummret är låst.
    Det tyska operatören har inte sammarbete med det brittiska så att det var därför det gick att använda där.
    Telia har tydligen sammarbete, så du kan inte använda telefonen här.

Om du kan imei nr från din gamla telefon kan du flytta det till den nya och på så sätt gå runt imei spärren.
    Hur vida detta är rätt eller lagligt att göra vill jag inte gå in på, jag medelar bara om villka alternativ som finns

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.