Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med Touchscreen – döda områden!?
-
AuthorPosts
-
Tjoho.
Jag verkar vara en av de få som har köpt en Iphone som gett upp när det gäller den nedersta delen av touchscreenen, den funkar inte alls i Home.
Däremot, det lustiga är att den fungerar fullt normalt när jag skriver SMS, har dock inte lyckats återskapa situationen i något annat program än.
Finns det något man kan göra för att fixa det, eller är det bara att knalla ner till Telia och gnälla lite?
Förresten har testat att resetta både mjukt och hårt.
@damightytom 7803 wrote:
Tjoho.
Jag verkar vara en av de få som har köpt en Iphone som gett upp när det gäller den nedersta delen av touchscreenen, den funkar inte alls i Home.
Däremot, det lustiga är att den fungerar fullt normalt när jag skriver SMS, har dock inte lyckats återskapa situationen i något annat program än.
Finns det något man kan göra för att fixa det, eller är det bara att knalla ner till Telia och gnälla lite?
Förresten har testat att resetta både mjukt och hårt.
Sett filmer på youtube där användare har detta problem. Dock var det med den äldre iphone. Där fungerade inte nedersta delen av skärmen, inte ens i sms-läget. Jobbigt, du borde definitivt gå till Telia. Låter som ett hårdvarufel, fast å andra sidan funkar den ju i vissa apps. Skumt.
Ok, var ner till Telia idag.
Fiskade upp mobilen som jag kollar på innan jag stack, då fungerade inte den nedersta “program”-raden på Home-rutan.
Tog en kö-lapp och förklarade problemet och skulle demonstrera, ge fan på att mobilen fungerade då.Skit konstigt, jag hade precis gjort allt möjligt och trodde den var död sen hoppade den igång när jag väl kom ner till butiken.
Det har hänt en gång tidigare så jag tror att det kommer hända igen.
Men om det fungerar kan man lika gärna glida på garantin ett tag till, verkar som att sprickor på baksidan är ett vanligt problem, kanske fixas snart med nyare telefoner, så får vänta tills dess.Det är inte så att du rör vid skärmen någon annan stans samtidigt som du försöker använda den? Har själv liknande problem när jag har oavsiktlig kontakt på skärmen någon annan stans än där jag vill pek-klicka.
Nejdå, självklart inte. Allt annat fungerade.
Jag försökte allt, reset från alla håll och kanter. rengöring. Omstarter m.m.Det lade av, och sen hoppade igång utan någon klar anledning.
Får se om det spökar igen, svårt att reklamera om det händer under en hel dag då och då, och sen fixar sig när man väl kommer till Telia :pFasen så drygt. Speciellt att det fungerade när du kom ner till butiken också.
Det är sånt där som skulle kunna hända mig. Det har hänt rätt många gånger
med andra produkter nämligen. Det kan nästan bli lite pinsamt. Men när det inte
funkar så bör du nästan springa in så fort som möjligt och visa… och bara
hoppas på att det blir så, så att dom får se. Du kan ju inte gå omkring med en
halvt fungerande iPhone ju! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.