Problem med Ultrasn0w

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Tjena !

Jag har problem med att få ultrasn0w att fungera när jag trycker installera och när det blir färdigt står det så här

har 3.0 04.26.08

Error
    Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)

dpkg: parse error. in file ‘/var/lib/dpkg/status’ near line 26 package ‘firmware’:
    duplicate value for user-defined field ‘Name’

vet någon varför och hur man fixar det

Vet att det finns en tråd om ultrasn0w men skapade en ny för att få mer uppmärksamhet 😛

JackeShan
    Member
    Post count: 113

Testat startat om telefonen? Låter som nåt fel med cydia så det enda jag kan tänka på är att jailbreaka om den på nytt

Jonis1994
    Member

Har jailbreakat 2 gånger

försökte några gånger och nu fungera det stoppade in comviq men inget hände sen starta jag om mobilen och det funka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Jonis1994
    Member

Satte på 3g och nu står det telia där uppe :/ men har tagit emot sms och ring till den så med comviq nummret så det är vell nå bugg lr sånt hur fixar jag det

QeuDee
    Member
    Post count: 463
    samba wrote:
    Uppdatering 1: För de Tele2-användare som vill ha bort TELIA (blir istället Sweden 3G). Gör såhär:
    SSH till iPhonen
    Browsa till /System/Library/Carrier Bundles/
    Ta bort filen 24005

Eller genom MobileTerminal: sudo rm -R /System/Library/Carrie*/24005
    Password: alpine

Anledningen till att det står TELIA istället för Sweden 3G, är att telefonen är inställd på att den ska känna igen Sweden 3G som TELIA. Detta har inget som helst att göra med att de är på samma nät! Se ovanstående för att rätta till “problemet”.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.