Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med uppdateringen till 3.0
-
AuthorPosts
-
Hej allihopa. Har efter ett par dagar i obygden kommit hem och tänkte då att jag skulle uppdatera till nya firmware.
Först meckade det med nedladdningen av firmwaren, mutter mutter, när denna väl kommit hem så sa iTunes att “nänämensan jag kan inte läsa din telefon, återställ den.”
Jaha, körde “lilla” återställningen som inte rensar data och media.
Då fick jag samma fel igen.
Körde “full blåsning” och nu ger itunes mig “okänt fel 6”.Har googlat och kollat på apples sida, men hittar inget.
Hjälp mig snälla, ni (eller Obi-Wan) är mitt enda hopp. (Tills teliabutiken öppnar och jag kan gå postal därinne 😉 )
@kenth 34936 wrote:
Hej allihopa. Har efter ett par dagar i obygden kommit hem och tänkte då att jag skulle uppdatera till nya firmware.
Först meckade det med nedladdningen av firmwaren, mutter mutter, när denna väl kommit hem så sa iTunes att “nänämensan jag kan inte läsa din telefon, återställ den.”
Jaha, körde “lilla” återställningen som inte rensar data och media.
Då fick jag samma fel igen.
Körde “full blåsning” och nu ger itunes mig “okänt fel 6”.Har googlat och kollat på apples sida, men hittar inget.
Hjälp mig snälla, ni (eller Obi-Wan) är mitt enda hopp. (Tills teliabutiken öppnar och jag kan gå postal därinne 😉 )
Uppdatera iTunes till senaste, du kan även testa att byta USB uttag.
Har senaste iTunes, har provat alla usb-portar (10st) samt olika iphonesladdar jag har. Det enda som ändras är att nu har jag även fått okänt fel 9 och 14.
//Kenth
@kenth 34953 wrote:
Har senaste iTunes, har provat alla usb-portar (10st) samt olika iphonesladdar jag har. Det enda som ändras är att nu har jag även fått okänt fel 9 och 14.
//Kenth
Jag skulle rekommendera att du testar på en annan dator.
Felet kan även ligga i att firmware filen är korrupt, så ladda hem en ny.
Hej min favvolärare.
Laddade du ner firmwarefilen inuti eller utanför iTunes? Om du bara klickar på återställ inne i iTunes så ska den tanka allting själv och installera. Men eftersom den här världen är full med errors så rekommenderar jag att du sätter mobilen i DFU-läge och sen klickar på återställ i iTunes.
Snooks tips kan säkert ledan nånvart med.
Glad sommar.
Kon-ban-wa Mossarelli.
Använde iTunes, och det är iTunes återställning som inte riktigt vill fixa min telefon.
Är på dator nummer två nu, ska bli kul om den kommer förbi återställningen.Glad sommar på dig med.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.