Problem med upplåsning utan orginal sim?!!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med upplåsning utan orginal sim?!!?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

Hej!
    Jag har jailbreakat och låst upp min iphone framgångsrikt tidigare och valde nu att återställa den i itunes eftersom den krånglat en del. När jag väl återställt den så kan jag inte komma in i telefonen utan ett orginal sim (från telia), hur ska jag komma runt detta för att kunna jailbreaka och låsa upp igen :S ….behöver jag ett orginal sim för att överhuvudtaget komma in i telefonen eller kan man komma runt detta!
    Tacksam för snabbt svar!
    Hälsningar

Svarten
    Member
    Post count: 106

@tompa2 37740 wrote:

Hej!
    Jag har jailbreakat och låst upp min iphone framgångsrikt tidigare och valde nu att återställa den i itunes eftersom den krånglat en del. När jag väl återställt den så kan jag inte komma in i telefonen utan ett orginal sim (från telia), hur ska jag komma runt detta för att kunna jailbreaka och låsa upp igen :S ….behöver jag ett orginal sim för att överhuvudtaget komma in i telefonen eller kan man komma runt detta!
    Tacksam för snabbt svar!
    Hälsningar

Jag gjorde precis samma sak…

Vad jag gjorde var att direkt efter återställningen stängde jag ner iTunes och startade redsn0w, installerade ultrasn0w (via WiFi) och sedan starta iTunes igen och restorade min backup.

Jag fick inga problem med det funkar hur bra som helst.

Min var dock activerade med orginal simmen för ett år sedan ingen aning om det spelar in eller inte.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Du måste jailbreaka den igen 😉

Tompa2
    Member
    Post count: 26

tack fungerade bra!
    Man ska bara jailbreaka, utan att bry sig om att man inte kommer in i telefonen från början, det funkar senare. Tack för hjälpen

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.