Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med upplåsning.
-
AuthorPosts
-
Hej alla skarpsinta människor.
Jag har ett problem med min uplåsning.
Har en iphone 3Gs Version 3.1 (7C144) firmware 05.11.07
Jb med Blackra1n den funkar utmäkt med det telenor abonmang som ja aktiverad den med, men efter upplåsnings försök med Ultrasn0w så står (annat sim-kort upptäkt anslut till iTunes). Har prövat med mitt tänka Tele2 sim och med ett annat telenor sim. Jag får dock upp telia 3g när jag sätter i mitt tele2 Samma med telnor den nästan startar med signal symbol och 3g inte längre.Har sökt genom stora delar av detta forum i jakt på hjälp men inte lyckats finna rätt hjälp på egen hand. Har förstått att det kan vara problemaskt att få tele2 att funka men ett annat telenor borde väl funkat.
Hade uppsattat om någon kunde visa en gammal tråd som tar upp detta så jag kan jaga vidare, eller annan nyttig info.
Tack för ett grymt forum. 😎
Sitter här och leta vidare… och en anan fråga dyker upp. Har jag förstått skaken rätt att en: Tele2 carrier-bundle enbart ändrar logos och dylig efter uppåsning..?
Vilken operatör är det du vill använda? Du behöver nog installera ett Telenor ipcc om du vill använda Telenor, Tele2 ipcc om du vill använda Tele2.
Här hittar du Tele2 ipcc, https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4442-simbas-custom-tele2-ipcc-samt-bundle-3-0-os-3-0-a.html
Jag hittade en Telenor ipcc i 99.se som ska fungera, 99.se – Visa inlägg – Välj internet.telenor.se APN för att få Turbo 3G
@dude 65474 wrote:
Sitter här och leta vidare… och en anan fråga dyker upp. Har jag förstått skaken rätt att en: Tele2 carrier-bundle enbart ändrar logos och dylig efter uppåsning..?
Nej, en ippc ändrar även inställningarna till de rätta och aktiverar vissa funktioner som man endast kan använda om man har de rätta inställningarna, som t.ex. mobildata, mms och internetdelning.
Det är tele2 jag vill använda.
Skall genast kolla läkarna och prova igen..Tack för det snabba svaret..
@ponyboy 65475 wrote:
Vilken operatör är det du vill använda? Du behöver nog installera ett Telenor ipcc om du vill använda Telenor, Tele2 ipcc om du vill använda Tele2.
Här hittar du Tele2 ipcc, https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4442-simbas-custom-tele2-ipcc-samt-bundle-3-0-os-3-0-a.html
Jag hittade en Telenor ipcc i 99.se som ska fungera, 99.se – Visa inlägg – Välj internet.telenor.se APN för att få Turbo 3G
Det är samma sidor som jag har provat och inte fått det att funka. Måste man använda 8.1 versionen eller går det med den nyaste?
Även: Skall iTunes starta efter man lagt in koderna i cmd eller är det något annat som händer då?Vet inte om denna diskution skall föra på den tråden eller ej.. :confused:
Hej! Kan det vara så att du valt att låsa upp med fel verktyg. Ultrasn0w funkar med baseband 04.26.08. Du skriver att du har 05.11.07. Då är det blacksn0w som gäller. Personligen tycker jag det bästa är att lägga till Cydia.pushfix.info bland dina sources i Cydia och sedan installera blacksn0w RC2 Final. Det är en vidareutveckling av geohots blacksn0w. Lite segare att få igång mobilen från avstängt läge tills man når teckning men mycket säkrare för att slippa wi-fi strul. Lycka till!
Provade med att instalera Blacksn0w RC men ett krav var 3.1.2. Vilket jag inte har. Finns det någon möjlighet att upp datera till 3.1.2 och samtidigt behålla det gamla basebandet…? Eller är det 3.1.3 som gäller.. 🙂
neeej jag har fortfarande 3.1.2. Det är dom nya iphonen som redan har 3.1.3 som använder de.
3.1.2 är bättre då det finns cydia apps som funkar bättre + du har upplåsning vilket 3.1.3 ej har. Men de kommer en i juli kanske. Det finns nya apps i app store som bara funkar på 3.1.3 oksåmen om du har 3.1.2 så tycker jag du ska behålla den. Tror ej att rock finns att hämta på 3.1.3
Saker är just den att jag har 3.1 och undrar om jag kan updatera till 3.1.2 för just den anledningen att 3.1.3 är låst. Jag får inte upplåsningen att funka med mitt Tele2
Enda sättet jag vet att komma upp till 3.1.2 eller 3.1.3 och behålla ditt baseband på 05.11.07 är genom att jailbreaka med sn0wbreeze. Då måste du ha en 3gs med den gamla bootromen och redan ha mobilen jailbreakad (vilket du har med blacksn0w). Har du det så besök ih8sn0w.com och gör en custom ipsw fil. Det finns guider i detta forum om hur man jailar med sn0wbreeze. Lycka till! Skriv gärna om det gick!
då går vi vidare i sökandet. 🙂
Tack så länge…
@gualm 65535 wrote:
Enda sättet jag vet att komma upp till 3.1.2 eller 3.1.3 och behålla ditt baseband på 05.11.07 är genom att jailbreaka med sn0wbreeze. Då måste du ha en 3gs med den gamla bootromen och redan ha mobilen jailbreakad (vilket du har med blacksn0w). Har du det så besök ih8sn0w.com och gör en custom ipsw fil. Det finns guider i detta forum om hur man jailar med sn0wbreeze. Lycka till! Skriv gärna om det gick!
Har nu lyckats att låsa upp den och kommit förbi recovery mode. Även instalerat Tele2 bundle via Cydia och det står nu att jag har tele2 som operatör men har inte lyckats få mottagning. wifi funkar fint.
Hoppas det bara är lite fin justeringar kvar… 🙂Själv är jag på 3.1.2 med baseband 05.11.07. Har breakat med Redsn0w och kör blacksn0w genom pushfix.info. Jag behövde INTE installera några bundles för att upplåsningen skulle funka så från här: “-You’re on your own”. 😉
Förresten… har läst att det kan behövas att man återställer nätverksinställningar i inställningsmenyn vid strul med wifi men med tanke på att du hållit på fram och tillbaka kanske detta är en utväg även för mobiltäckning?
Hoppas det löser sig med det sista. Det finns alltid någon som kan hjälpa dig på forumet och skriv gärna i tråden hur du fixade det!
Sitter och trixar och hoppas det snart är klart….
Tack för hjälpen hitentills… 🙂
Kommer med glädje att meddela när det funkar..Fy … vad skönt äntligen klart….!
Fixade sig till slut. Efter uppdatering till 3.1.3 med sno0wreeze kunde jag göra Cydia.pushfix.info och köra Backsn0w RC sen var det klart..TACK FÖR ALL HJÄLP….!! 🙂 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.