Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med WiFi/GPS efter jailbreak
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Det är vanligt att WiFi och GPSen inte funkar efter att man jailbreakat och låtit det snöa. Det finns en fix till detta som heter Push Fix & Youtube som man når via Cydia och sourcen http://cydia.iphoneil.net/.
Nu till mitt problem. Det verkar som om iphoneil.net är nere eller nått sånt, för jag kan inte lägga till den sourcen ens…
Någon som har någon idé på hur jag kan få tag på Push Fix utan att tanka det från iphoneil.net?
EDIT: Tog bort en idiotisk fråga och tänkte passa på att meddela att jag hittade Fixen i din Source, tack!
Push Fixet tycks inte funka!
Så fort jag startar om luren och tehthered-rebootar med blackra1n så hittar den inget trådlöst nätverk. Dessutom så får jag ingen GPS signal…wifi har ju Geohot själv klargjort som Apples problem och att det är inte relaterat till ‘Blackweather’.
Apple – Support – Discussions – No Wifi after iPhone 3.1 upgrade …
Fungerade wifi/gps inte alls för dig innan pushfix eller ville du installera fixen i preventivt syfte?
@freebo 49746 wrote:
wifi har ju Geohot själv klargjort som Apples problem och att det är inte relaterat till ‘Blackweather’.
Apple – Support – Discussions – No Wifi after iPhone 3.1 upgrade …
Fungerade wifi/gps inte alls för dig innan pushfix eller ville du installera fixen i preventivt syfte?
WiFi fungerar om jag återställer nätverksinställningarna och startar om. Men nästa gång den stängs av måste jag återställa nätverksinställningarna igen.
GPSen däremot funkar inte alls!Tycks ha fått allt att funka nu efter att ha återställt hela luren och jailbreakat och fixat fixen på en gång
Fixade youtubeproblemet med push fix, men ändå så vägrar min iphone 3gs (3.1.2) med blackra1n JB att få GPS-signal…
Nån som vet något? Vart jag än söker så får jag bara upp den här push fixen från iphoneil men den åtgärdar som sagt bara youtubeproblemet. Har reset’at nätverksinst. osv. Återställt och JBat den på nytt också, men den är fortf lika död!
@Göbbe 50309 wrote:
Fixade youtubeproblemet med push fix, men ändå så vägrar min iphone 3gs (3.1.2) med blackra1n JB att få GPS-signal…
Nån som vet något? Vart jag än söker så får jag bara upp den här push fixen från iphoneil men den åtgärdar som sagt bara youtubeproblemet. Har reset’at nätverksinst. osv. Återställt och JBat den på nytt också, men den är fortf lika död!
Har samma problem och försökt allt jag kan hitta utan resultat. Jag tror fortfarande att problemet ligger i blacksn0w. Jag har endast haft problem med Push Fix när jag försökt. Det har inte hjälpt utan bara krashat telefonen. Hittade Blacksn0w RC3 Final som jag installerade med påföljd att telefonen inte gick att starta. Total reboot som följd.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.