Problem med ZAGG invisible shield ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Skal & Skydd Problem med ZAGG invisible shield ?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

Har nu haft ZAGG invisible shield nästan ett år och funkat kanon! Men vart lite sunkigt så jag beställde nytt strax innan årsskiftet. Efter mont märkte jag att plasten på displayen inte var glasklar som sist, utan gav en suddig bild.

Prata med åf och fick en ny i veckan. Innan mont upptäckte jag att det är samma fel på denna. (Precis mailat åf igen)

Nån mer som har / haft samma problem??

:confused::mad2:

Zike
    Member
    Post count: 571

Invisible shield är inte glasklar.. Är du säker på att det var en IS du hade på från början?

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@iphonemartin 86173 wrote:

Har nu haft ZAGG invisible shield nästan ett år och funkat kanon! Men vart lite sunkigt så jag beställde nytt strax innan årsskiftet. Efter mont märkte jag att plasten på displayen inte var glasklar som sist, utan gav en suddig bild.

Prata med åf och fick en ny i veckan. Innan mont upptäckte jag att det är samma fel på denna. (Precis mailat åf igen)

Nån mer som har / haft samma problem??

:confused::mad2:

IS skall inte vara glasklara, det är andra modeller (ofta enklare) som är det. IS är som ett apelsinskal (i känslan) och något dovt i färgen. Du har fått riktiga ex. To inte du använde IS förra gången. Tyvärr.

Iphonemartin
    Member

Jo det var IS jag hade sist, thats it!!

Okej, några tips på andra skydd? Nån som provat

iPhone tillbehör & displayskydd – SCREEN PROTECTOR SHIELD ULTRA FINE

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Skulle rekommendera att endast köra Invisible Shield på baksidan då det är den som har tendens till att bli mest repig och inte skärmen. Skärmen har redan ett bra skydd som Apple har satt på.

Iphonemartin
    Member

@iPhoneinfo.se 86599 wrote:

Skärmen har redan ett bra skydd som Apple har satt på.

Okej? Har jag missat. Trodde det var glas direkt? Dock känns det ju som om den vart behandlad med något?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@iphonemartin 86621 wrote:

Okej? Har jag missat. Trodde det var glas direkt? Dock känns det ju som om den vart behandlad med något?

Givetvis menar jag att den har blivit behandlad så att den ska tåla det mesta, hehe 🙂

akelagercrantz
    Member
    Post count: 2

Jag klarade inte heller av att ha IS på displayen av min iPhone 4. Skaffade ett set för framsida, baksida och kanter, men nu sitter bara baksidan kvar.

Fördelen med IS är att det håller längre och “lagar sig självt”. De lite billigare skydden blir fula eller ramlar av efter ett tag, men då det är ju bara att sätta på nya.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.