Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem överföring bilder/filmer till dator
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag kan inte överföra bilder från min nya iPhone 3gs till min dator Macpro.
iTunes hittar min iPhone utan problem och synkar både bilder (från iPhoto) och musik. Men att exportera bilder/filmer till datorn går inte. Öppnar iPhoto men inget händer. Har provat att stänga av datorn och öppnat iPhoto men det hjälper inte. Har provat Bildinsamling utan lycka. Datorn hittar ingen enhet.
Såg att en annan person hade samma problem på detta forum men den diskussionen dog ut utan lösning.
Kan du hjälpa mig?
Länk till tidigare diskussion: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/6166-problem-att-overfora-bilder-fran-min-iphone-3g-till-min-macpro.html
mvh
Pierre
Nu vet jag inte hur det fungerar med osx då jag inte har någon sådan till hands.
Men som det är i windows så kopplar du in telefonen, då dyker den upp i “den här datorn” ju. Dyker det inte upp någon enhet du kan utforska vanligtvis när du ansluter telefonen?Det tråkiga är att det är komprimerade bilder som exporteras när man väl ska exportera. Så därför skickar jag alltid bilderna via mail så man inte får dom komprimerade.
Tyvärr fungerar det inte så på macen. Datorn hittar ingen enhet som på en PC.
Kan du kolla vid aktiva processer om applemobiledevice är igång och körs? Kanske inte heter exakt så som jag skrev men någorlunda inpå.
Tack, men vet ej hur man gör.
Någon macfreak som kan hjälpa mig?
@dinsdale_p 50259 wrote:
Tack, men vet ej hur man gör.
Någon macfreak som kan hjälpa mig?
När jag ansluter min iPhone till iPhoto så kommer min iPhone upp i menyn längst ner till höger i menyn.
Syns den inte alls för dig där ?
hej,
Nej, det gör den inte. Tror mig veta felet men kan ej testa. Min USB-kabel kan vara för gammal… Den jag använder fick jag med till min ipod touch. Kabeln för iPhonen ligger på kontoret. Skall tyvärr inte dit förrän nästa vecka. Tidigast.
Vad tror ni? Kan det vara felet?
mvh
Pierre
@dinsdale_p 50266 wrote:
hej,
Nej, det gör den inte. Tror mig veta felet men kan ej testa. Min USB-kabel kan vara för gammal… Den jag använder fick jag med till min ipod touch. Kabeln för iPhonen ligger på kontoret. Skall tyvärr inte dit förrän nästa vecka. Tidigast.
Vad tror ni? Kan det vara felet?
mvh
Pierre
Kabeln borde inte vara problemet…
Har du testat Bildinsamling (ligger i Programmappen)?@kenjon 50431 wrote:
Kabeln borde inte vara problemet…
Har du testat Bildinsamling (ligger i Programmappen)?Han har redan testat det om man läser första inlägget.
@dinsdale_p 50250 wrote:
Hej,
Jag kan inte överföra bilder från min nya iPhone 3gs till min dator Macpro.
iTunes hittar min iPhone utan problem och synkar både bilder (från iPhoto) och musik. Men att exportera bilder/filmer till datorn går inte. Öppnar iPhoto men inget händer. Har provat att stänga av datorn och öppnat iPhoto men det hjälper inte. Har provat Bildinsamling utan lycka. Datorn hittar ingen enhet.
Hej,
Hämtade min iPhone-kabel men det fungerar fortfarande inte. Någon som kan hjälpa mig?
mvh
Pierre
Hej,
För er som har samma problem.
Ta bort bilder i ert galleri på telefonen så det bara är ca 120st kvar. Sen går det bra.
(Apple, vad är detta för skit?)
Mvh
Pierre
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.