Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem vid återställning?!
-
AuthorPosts
-
Hej gott folk!
Har försökt hitta information på Google, samt i olika forum, även detta för svar. Då jag inte hitta något, så skapar jag en tråd. Hoppas jag inte blir flame’ad.
Nåväl,
Fick sålt min 3Gs och nu tänkte jag återställa den, såg att i Itunes så återställde den inte utan att uppgradera OS. Så jag hoppade den varianten, jag gick istället in i Inställningar och valde återställ all data via telefonen.
Det gick bra, det lilla äpplet kom fram och det kom fram en “bar” där den ladda.
Efter ett tag försvann den, och äpplet kom fram och den bara stod och ladda med den cirkeln som kommer fram.
Nu har den stått så i ca. 10 minuter, startats om 1 gång. Men hamnar i samma läge, är det något som gått snett? Brukar det ta sådan dit? Samt varför skulle något krångla när jag återställda via telefonfunktionen?!
Är lagom nojig då jag som sagt ska sälja den, och vill inte att det ska gå åt helvete nu!
Tacksam för snabba svar!
Nu starta den om igen, och äpplet kommer fram och den fortsätter ladda……. Damn, nu är jag nojig.
Edit: Nu starta den om ytterliggare än, gång alltså 3dje gången nu.
Värt att tillägga är att den är Jailbreakad med spirit. Men det ska väl inte vara några problem? Återställer ju bara telefonen via dess egna funktion som fanns under intställningar? 🙁
Du har raderat allt, troligen även operativsystemet… sätt den i DFU mode och återställ i iTunes. (googla DFU eller kolla FAQn i min signatur)
Jag får inte heller kontakt med Itunes när mobilen är i det läget. 🙁
Freebo, räddaren i nöden.
Kan jag återställa, men behålla 3.1.2?
3GS eller 3G?
3G går men 3GS är det värre med, det krävs att du har sparat din SHSH blob via Cydia. Har du det så finns det en guide här
Om det är en 3GS, när är den isf tillverkad? Gamla bootromen kan du jaibreaka på 4.0 men inte en med nya bootromet. Kolla FAQn för guidance kring serienumret
Ursäkt om jag svär, men helvetes jävlar!
Det är en 3GS, med den nya bootromen. Lyckades nu få den i DFU mode. Men då kommer det automatiskt bli 4.0 right? Efter som jag inte har sparat i SHSH via cydia så är jag med andra ord körd right?
Typiskt min tur…….
Edit: Shift + återställ samt filen man ska ha funkar inte längre eller?
tveksamt, min gissning är att Apple stängt signeringen av 3.1.3 och att det blir 4.0 med automatik
=) det har inte gått sedan den 4e februari på en 3GS
Blöe. Vilka är det som ska släppa JB till 3Gs’en? Vilket team? Tänkte så jag kan läsa lite och hålla mig uppdaterad. För det pratas ju om att det ska komma väldigt snart?
Dev-Team Blog men det lär ev. dröja för nya bootromen
Det har ju pratats om något som skulle komma “snart” var det den JB’n till det med det gamla bootroomen? Eller är det “snart” för den nya?
Samt, finns det andra alternativ att låsa upp telefonen? Funkar desssa “smartsim” fortfarande som fanns för något år sedan?
Sålde den som upplåst då jag inte trodde jag skulle behöva uppdatera, jävla apple.
‘Snart’ var JB till 3GS med gamla bootromen, nej det finns inga andra alternativ och SmartSIM’s och webshoppar som lovar och lovar är ute ur leken. Har du sålt den upplåst så är det självklart ett gigantiskt problem för dig men har du tur så släpps ett jailbreak för iPhone 4 som även öppnar upp bootromen på nyare 3GSer
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.