problem vid skift-restore 3.1.3 > 4.0.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak problem vid skift-restore 3.1.3 > 4.0.1

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 95

har sista veckan fått problem att ominstallera iphone’s till önskat FM, dvs skift+restore i iTunes.

får “an unknown error occured 3194”

har win-7 64b, även provat DFU-mode och recovery mode

någon som har tips?

joque
    Member
    Post count: 96

itunes signerar inte 4.0.1 längre utan bara 4.1

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Dvs; Du kan inte installera 4.0.1 utan måste gå till 4.1.

Nu antar jag dock att du inte har jailbreakat samt sparat SHSH filer

Olliver
    Member

Tack, misstänkte det.

Detta var en 3GS som hade 3.1.2 så jag gjorde JB och upplåsning med Blackra1n, inga problem. Alltså finns det inget sätt att få upp den till 4.0.1 så jag kan fortsätta ha den upplåst?

Läser det som att jag kan blåsa om min iPhone4 med 4.0.1 om jag sparat SHSH-filen på Cydia – om det skulle behövas alltså, de senaste FM känns mer driftssäkra men de tidigare hängde ju sig ibland och man fick ominstaller emellanåt.

Olliver
    Member

Då iTunes inte signerar FM <4.1, finns det något sätt att uppgradera från 3.1.2 med JB till 4.0.1 med JB så jag kan behålla telefonen upplåst?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

iPhone 3GS? 3G?

Olliver
    Member

det är en 3GS

Smisken
    Member
    Post count: 130

@olliver 78205 wrote:

Tack, misstänkte det.

Detta var en 3GS som hade 3.1.2 så jag gjorde JB och upplåsning med Blackra1n, inga problem. Alltså finns det inget sätt att få upp den till 4.0.1 så jag kan fortsätta ha den upplåst?

Läser det som att jag kan blåsa om min iPhone4 med 4.0.1 om jag sparat SHSH-filen på Cydia – om det skulle behövas alltså, de senaste FM känns mer driftssäkra men de tidigare hängde ju sig ibland och man fick ominstaller emellanåt.

Kan ge dig ett tips om du kan nedgradera använda dig av snowbreeze istället och köra 3.1.3 eller någon annan fq dem e asstabila hänger sig inte eller nått allafall inte på min gamla 3gs =)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.