Problem vid uppdatering

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem vid uppdatering

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Tjeare gott folk, behöver lite hjälp här.

Jag kopplade i iphonen till datorn idag för första gången på mkt länge och då kom det upp en ruta om att man kunde uppdater telfonen (1.1.4 > 2,2 tror jag det var). så jag tryckte på hämta och installera men mtt under gången så kom det upp ett felmedelande och att det stod att det avbrutits av okänd anledning.

Så nu på telfonen så ser jag bara en bild där det är en kabel in till ett itunestecken och jag kan inte göra någonting. iphone finns inte heller i menyn på itunes.

Hjälp vad ska jag göra? Kan ju inte använda telfonen som det är nu :S

Tack på förhand.

//Niklas Lundgren

paino
    Member
    Post count: 104
    paino
    Member
    Post count: 104
    Wrazxc
    Member

@paino 22011 wrote:

följ den här guiden:D
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Är inte hemma just nu så får försöka när jag kommer hem men i guiden så står det ju att man koppla in den till pcn och “klicka upp den” i itunes.

Men grejen e ju att itunes inte känner av när jag kopplar den till pcn :S

Men som sagt jag ska kolla när jag kommer hem igen.

Wrazxc
    Member

@paino 22011 wrote:

följ den här guiden:D
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Är inte hemma just nu så får försöka när jag kommer hem men i guiden så står det ju att man koppla in den till pcn och “klicka upp den” i itunes.

Men grejen e ju att itunes inte känner av när jag kopplar den till pcn :S

Men som sagt jag ska kolla när jag kommer hem igen.

Wrazxc
    Member

NU har jag testa och jag får som sagt inte upp iphonen varken i itunes eller i quickpwn!

Va ska jag göra? Börjar bli otroligt irriterade på allt det krångel med telefonen :S

Wrazxc
    Member

NU har jag testa och jag får som sagt inte upp iphonen varken i itunes eller i quickpwn!

Va ska jag göra? Börjar bli otroligt irriterade på allt det krångel med telefonen :S

Kungen
    Member
    Post count: 985

@wrazxc 22165 wrote:

Då får du sätta den i recovery eller dfu läge (vet inte vad som e skillnaden:P)

Edit: provat med olika USB portar? Har du den i dock så kanske du bör prova att koppla in sladden”direkt” i iPhone. Kommer den upp som kamera enhet? Annars så pröva med den annan dator 🙂

Kungen
    Member

@wrazxc 22165 wrote:

Edit: provat med olika USB portar? Har du den i dock så kanske du bör prova att koppla in sladden”direkt” i iPhone. Kommer den upp som kamera enhet? Annars så pröva med den annan dator 🙂

Wrazxc
    Member

@kungen 22202 wrote:

OK, hur “sätter” jag den i det då?

Det enda jag får upp på iphonen e ju att jag ska ansluta den till itunes :S

När jag satte i telefonen i dockningstationen förut så plinga det ju till som det brukar men kom som sagt varken upp i itunes eller qpwn

Wrazxc
    Member

@kungen 22202 wrote:

När jag satte i telefonen i dockningstationen förut så plinga det ju till som det brukar men kom som sagt varken upp i itunes eller qpwn

Kungen
    Member

@wrazxc 22207 wrote:

Men då kanske du behöver uppdatera drivrutinerna?:) Läste om någon som hade samma problem som du och klarade det genom att uppdatera drivrutinerna för iPhone. Men tänk på att det bara är gissningar 😛

Kungen
    Member

@wrazxc 22207 wrote:

Men då kanske du behöver uppdatera drivrutinerna?:) Läste om någon som hade samma problem som du och klarade det genom att uppdatera drivrutinerna för iPhone. Men tänk på att det bara är gissningar 😛

Larssa
    Member
    Post count: 31

sök här på forumet om hur du sätter den i recovery/DFU mode.. det borde fungera då och itunes kommer hitta en telefon i det läget.

EDIT: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/2452-problem-med-min-iphone-hjaelp.html

den tråden borde hjälpa annars.

Larssa
    Member
    Post count: 31

sök här på forumet om hur du sätter den i recovery/DFU mode.. det borde fungera då och itunes kommer hitta en telefon i det läget.

EDIT: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/2452-problem-med-min-iphone-hjaelp.html

den tråden borde hjälpa annars.

Wrazxc
    Member

Tackar för hjälpen nu funkade det =)

Wrazxc
    Member

Tackar för hjälpen nu funkade det =)

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.