Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem vid uppdateringa av iPhone. +Problem med iTunes
-
AuthorPosts
-
Tja
Har är en bild på vad som händer från det att jag kopplat in min iPhone i datorn. Jag har haft min iPhone jailbreakad en gång om det har någon betydelse
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/iphone%201.PNG[/IMG]
Någon sa att jag skulle testa installera om iTunes men det gick inte så bra då detta avbryter mig mitt i installationen.
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-itunes.PNG[/IMG]
Hur åtgärdar jag detta?:)
Om ingen vet så tänkte jag ta till den drastiska metoden och formatera datorn men jag kom just på att min cdläsare inte fungerar. Så nu hänger allt på er.
Kör du iTunes 8?
Jag skulle ta bort installationen av iTunes helt och hållet, och sen göra en färsk nyinstallering.
Hände mig också förut, men efter att installerat om det helt från början igen funkade det.@johnfa 11950 wrote:
Kör du iTunes 8?
Jag skulle ta bort installationen av iTunes helt och hållet, och sen göra en färsk nyinstallering.
Hände mig också förut, men efter att installerat om det helt från början igen funkade det.Jag har tagit bort iTunes :S Jag skrev ju att det inte funkade att installera det. Vad menar du med helt från början? Enda sättet är väll ta bort från lägg till ta bort program. Eller är det något annat du syftar på?[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-itunes.PNG[/IMG]
Du kan gå in i mappen där iTunes ligger och verkligen radera alla mappar, men du kanske förlorar din library.list-fil som har alla spellistor. Ett andra problem du lär få är att dina apps försvinner och du måste ladda ner dem igen.
Thanks Apple.
@mossarelli 11957 wrote:
Du kan gå in i mappen där iTunes ligger och verkligen radera alla mappar, men du kanske förlorar din library.list-fil som har alla spellistor. Ett andra problem du lär få är att dina apps försvinner och du måste ladda ner dem igen.
Thanks Apple.
Jag har raderat allt som har med Apple att göra. Dock funkar det fortfrarande inte att installera. Jag kan inte heller formatera om datorn då den inte hittar min dvdläsare. Jag har kopplat den rätt, tror jag :/
Vad menar du med att du haft den jailbreakad en gång? Är den jailbreakad nu eller inte?
Om den är jailbreakad så kan det vara problem att uppdatera i ny iTunes8, om det är det du kör.
Testa att sätta mobilen i DFU-läge och restora till 2.1 i iTunes 8. Kan vara jailbreak-statusen som sätter på P för det hela just nu.Det står att den inte är jailbreakad. Men om du VERKLIGEN tar bort allt som har med iTunes att göra så ska det inte vara några problem att installera det på nytt igen.
Låter mer som att ditt OS är f*ckat? 🙂
@iPhoneinfo.se 11980 wrote:
Låter mer som att ditt OS är f*ckat? 🙂
Misstänker det starkt. Jag fick samma problem första gången jag skulle installera iTunes men sen funkade av någon okänd anledning.
Men som jag sa innan. Cdläsaren får ingen kontakt med datorn. Hittar den inte ens under den här datorn. Har kollat sladdarna. Dock hör detta inte hit men om någon vet nått så skulle det underlätta.
Jag kan alltså inte formatera :/
kolla så det finns ström till cdläsaren
Klart jag kollat strömen. Jag kan öppna den men inte hitta den
men kolla så att sladdarna verkligen sitter i cd läsarn å kolla i bios om den hittar den
Om det är en CD-ROM man kopplar via IDE så kolla så att den är byglad rätt (annars hittas den inte i BIOS).
Om den verkligen inte hittas. Haffa en billig SATA DVD-ROM för 200 kr eller något.
@iPhoneinfo.se 12020 wrote:
Om det är en CD-ROM man kopplar via IDE så kolla så att den är byglad rätt (annars hittas den inte i BIOS).
Om den verkligen inte hittas. Haffa en billig SATA DVD-ROM för 200 kr eller något.
Jag uttryckte mig mig nog lite otydligt innan, ursäkta. Jag har en SATA DVD-ROM. Hur kollar jag det i BIOS? Jag har aldrig varit inne där tidigare.
@utalker 12050 wrote:
Jag uttryckte mig mig nog lite otydligt innan, ursäkta. Jag har en SATA DVD-ROM. Hur kollar jag det i BIOS? Jag har aldrig varit inne där tidigare.
Tryck antingen F1, F2 eller DELETE vid upsptart av datorn (post-screen) beroende på vad du har för moderkort.
När du väl är inne så försök navigera dig till CD/DVD/HDD-sektionen. Olika beroende på vad man har för BIOS, men ska inte vara allt för svårt att hitta.
Skumt att den inte hittar om den är en SATA DVD-ROM (testat olika SATA-portar?) – kanske fel på den helt enkelt.
@iPhoneinfo.se 12064 wrote:
Tryck antingen F1, F2 eller DELETE vid upsptart av datorn (post-screen) beroende på vad du har för moderkort.
När du väl är inne så försök navigera dig till CD/DVD/HDD-sektionen. Olika beroende på vad man har för BIOS, men ska inte vara allt för svårt att hitta.
Skumt att den inte hittar om den är en SATA DVD-ROM (testat olika SATA-portar?) – kanske fel på den helt enkelt.
Jag har misstankar om att det är mitt OS som är helt åt helvete. Men vet inte om det kan påverka om datorn hittar DVD-läsaren eller inte.
Vad tror du om att formatera från ett USB minne?
EDIT: Jag hittar läsaren i BIOS
@utalker 12071 wrote:
Jag har misstankar om att det är mitt OS som är helt åt helvete. Men vet inte om det kan påverka om datorn hittar DVD-läsaren eller inte.
Vad tror du om att formatera från ett USB minne?
Ja, det går ju också även fast jag aldrig har gjort det själv.
Blev lite väl offtopic – starta en tråd i Övriga ämnen-delen om du har fler frågor.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.