Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem vid uppringning m.m
-
AuthorPosts
-
min iPhone 8gb hängde sig för nån månad sen, sedan dess kopplar den ner alla samtal som görs från den och alla inkommande samtal får svaret att abonenten inte kan nås för tillfället. allt annat funkar, sms, wlan, 3g rubbet. Tyvärr köpte jag den mest för telefonens skull. har testat att uppgradera och även återställa den men inget hjälper.
Undrar om det är fler som haft liknande problem samt om det finns någon annan lösning än att skicka den till en verkstad.
@karlsson 31896 wrote:
min iPhone 8gb hängde sig för nån månad sen, sedan dess kopplar den ner alla samtal som görs från den och alla inkommande samtal får svaret att abonenten inte kan nås för tillfället. allt annat funkar, sms, wlan, 3g rubbet. Tyvärr köpte jag den mest för telefonens skull. har testat att uppgradera och även återställa den men inget hjälper.
Undrar om det är fler som haft liknande problem samt om det finns någon annan lösning än att skicka den till en verkstad.
Du ringer med Telia?
Och du har återställt i itunes, och därefter ställt in som “Ny iphone” ?
telia ringer jag med.
har testat återställning som ny iphone och även med säkerthetskopian från den ursprungliga mjukvaran inget verkar hjälpa och då jag till vardags jobbar med mobiltelefoni och annan hemelektronik så vet jag vad tillverkar har för syn på mjukvaruskador ur en garantisynpunkt :confused:
@karlsson 31924 wrote:
telia ringer jag med.
har testat återställning som ny iphone och även med säkerthetskopian från den ursprungliga mjukvaran inget verkar hjälpa och då jag till vardags jobbar med mobiltelefoni och annan hemelektronik så vet jag vad tillverkar har för syn på mjukvaruskador ur en garantisynpunkt :confused:
Och synpunkterna är?
synpunkterna är att garanti inte täcker problem gällande mjukvara.
Låter lite märkligt! Köper jag en iPhone så köper jag ju ett paket, hård- och mjukvara tillsammans. Den ena fungerar inte utan den andra. Så länge jag använder telefonen på normalt sätt (dvs inte jailbreakar eller på annat sätt avsiktligt ändrar mjukvaran) är det åtminstone för mig självklart att garantin skall gälla oavsett om det är mjuk- eller hårdvarufel.
Ett tänkt scenario kunde annars vara följande. Glad i hågen kommer du hem med din nya iPhone. Plockar upp den ur lådan bara för att konstatera att den inte fungerar. Tillbaks till handlaren och får till svar: Sorry, det är ett mjukvarufel. Det täcker inte garantin!
Det vore ju orimligt! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.