Program stängs ned…

Front page Forums Övriga ämnen Program stängs ned…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 904

Jag drabbas ofta av att jag slängs ur mina program direkt efter att dom har startat.
    För att låsa detta så måste jag ta bort programet, och in och hämta det igen, anitingen i cydia eller appstore. Det tråkiga med detta är ju att då försvinner mina “saves” i det spel/program som jag nyss plockade bort.

Någon som har haft erfarenhet utav detta?

Jag förväntar mig att 9/10 svar kommer att bli: “återställ osv”.
    Men jag är ute efter 1/10 svaret…

spjonky
    Member
    Post count: 138

ja faktist, lite störigt faktist men då startar jag bara programet igen och då funkar det perfa 🙂

carpe
    Member

det hjälper inte att bara starta om programet igen för mig, ibland hjälper en reboot utav telen. Men oftast måste jag ta bort o ladda hem det igen, och och se alla mina saves förlorade.

Miche
    Participant
    Post count: 358

Alltså detta händer inte bara med ett program utan flertalet? Har du installerat typ kate eller dylikt? Kate brukar bokstavligt talat ***** telefonen. Så har du (eller haft) det installerat så är det stor möjlighet att det är de som startat problemet och då är ju tyvärr en återställning och ny jailbrejkning som gäller för att få allt tillrätta. Låter dock ändå som en restore skulle göra susen eftersom de verkar hända i flera program. Försök komma ihåg vad du gjorde innan detta “fenomen” började hända dig. Där har du antagligen problemet också.

Förresten.
    Borde inte denna tråd ligga typ under iphone 3g – problem och felsökning? 😉 Problem och felsökning – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige

Övriga ämnen är väl till för att snacka om allt annat än just specifika iphone-saker egentligen? Eller?

carpe
    Member

Då det inträffar så sker det med nästintill alla program. Sist skedde det då jag installerade iBluetooth. Vad är “kate” för nått? Fenomenet har pågått en längre tid, men har ignorerat det så gott det går, eftersom jag inte vill göra om allt och börja om ifrån början med att ladda ned alla progs. osv.

Miche
    Participant

Jag vet att det kan låta drygt och jobbigt men istället för att bita i det sura äpplet och stå ut med problemet så gör en lista på dom programmen du har installerade så du kommer ihåg vad du har installerat för tillfället och sen kör du backup på dina kontakter och sånt i telefonen endast utan program och sånt.

Sen är det ju bara lägga en timme eller två på att ladda ner dom programmen som du har just nu. Musik, filmer och kontakter och sånt är ju lätt att återskapa till luren förutom programmen med alla inställningarna när det redan är så som det är för dig.

Creds till dig som orkar stå ut med problemet dagligen, men jag tror du skulle må bäst av att göra om allt så du slipper problemen, är hur underbart som helst när inget hänger sig eller slutar funka på telefonen, min första jailbrejk blev inte så lyckat efter jag installera kate som gav alla problemen. Så gjorde om och gjorde rätt så att säga, sen installerade jag om programmen en efter en för att komma fram till vad som skapade problemet, hade kate i åtanke för min del som skapade problemen, så därför installerade jag aldrig in det igen.

Så även om du inte vill höra det, så får du det.. 🙁

Miche
    Participant

H**vete!! Skulle aldrig skrivit att jag inte fått några problem med min iphone, för idag, då jävlar tog det fart i grejjerna, har hängt sig 3 gånger och har hoppat ur program flertalet gånger.
    Och några gånger så har jag inte ens kunnat trycka på home knappen för att gå ur det jag har öppet, så har varit tvungen att göra en hard reset eller vad det heter, flera gånger.. typiskt.. Nu när man inte ens har något telia simkort liggandes hemma heller så man kan installera om allt!

carpe
    Member

Går väl att “installera om” utav ett Telia sim?

Miche
    Participant

@carpe 30482 wrote:

Går väl att “installera om” utav ett Telia sim?

Inte vad jag vet iaf 🙂 Jag har ett minne av att när jag jailbrejka den för andra gången så ville den också ha ett giltigt simkort i telefonen för att kunna användas, så man kan komma åt att ladda ner yellowsn0w via cydia t.ex 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@miche 30480 wrote:

H**vete!! Skulle aldrig skrivit att jag inte fått några problem med min iphone, för idag, då jävlar tog det fart i grejjerna, har hängt sig 3 gånger och har hoppat ur program flertalet gånger.
    Och några gånger så har jag inte ens kunnat trycka på home knappen för att gå ur det jag har öppet, så har varit tvungen att göra en hard reset eller vad det heter, flera gånger.. typiskt.. Nu när man inte ens har något telia simkort liggandes hemma heller så man kan installera om allt!

Är det ett nytt virus som sprids mellan iPhoneanvändarna nu? Nu fick jag problem.

Miche
    Participant

@mossarelli 30488 wrote:

Är det ett nytt virus som sprids mellan iPhoneanvändarna nu? Nu fick jag problem.

Hmmm, har du provat dra ner något från app store innan du fick det nu eller hände det bara ? :S Låter inte kul!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om det är nån skum programkod,vilket jag tvivlar på,så är det troligare att den har dykt upp från cydia.
    Tror snarare att det handlar om nån “trasig” fil.

Miche
    Participant

@steffe 30512 wrote:

Om det är nån skum programkod,vilket jag tvivlar på,så är det troligare att den har dykt upp från cydia.
    Tror snarare att det handlar om nån “trasig” fil.

Tusen tack!!

Visst var det så! När jag öppnade itunes och syncade luren igår så hade den även lagt till ett program som visade sig ha en skadad fil så tog bort det manuellt helt och hållet, vilket löste problemet för mig precis nu när du nämnde det! Skönt skönt.. Konstigt dock att en trasig fil från ett andrahandsprogram kan göra hela telefonen buggig när man inte använder just det programmet.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@miche 30501 wrote:

Hmmm, har du provat dra ner något från app store innan du fick det nu eller hände det bara ? :S Låter inte kul!

Mest otur och dåliga energier. Jag slängde en reboot på den så fixade den sig.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.