Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Program startar och stängs…
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag köpte min iPhone för 8 dagar sen, och den har fungerat finemang, tills då jag vaknade idag och ville spela nåt spel. När man då startar ett spel då ser man att det startar och sen stängs det igen efter 1.5 sek. Jag provade att uppdatera den men det går inte att uppdatera, för det står att nätverksinställningarna är fel eller nåt. Någon som har en aning om vad felet är? Jag har laddat ner Apps från AppStore på mobilen, om det gör nåt. Och om jag vet vad jailbreak är – att man lägger in egna Apps från datan – så är den inte jailbreakad.
Tacksam för svar,
Joohaan.@joohaan 56059 wrote:
Hej,
Jag köpte min iPhone för 8 dagar sen, och den har fungerat finemang, tills då jag vaknade idag och ville spela nåt spel. När man då startar ett spel då ser man att det startar och sen stängs det igen efter 1.5 sek. Jag provade att uppdatera den men det går inte att uppdatera, för det står att nätverksinställningarna är fel eller nåt. Någon som har en aning om vad felet är? Jag har laddat ner Apps från AppStore på mobilen, om det gör nåt. Och om jag vet vad jailbreak är – att man lägger in egna Apps från datan – så är den inte jailbreakad.
Tacksam för svar,
Joohaan.Läs FAQn i min signatur
Så ser det ut när jag försöker uppdatera..
Tack, ska titta.
Okej, antingen är jag blind eller så hittar jag inte felet varför jag inte kan uppdatera. Uppdatera är väl gratis?
@joohaan 56068 wrote:
Okej, antingen är jag blind eller så hittar jag inte felet varför jag inte kan uppdatera. Uppdatera är väl gratis?
1. Din dator är inte ansluten till nätet
2. iTunes kommer inte ut på nätet, brandvägg?
3. Du har kanske lekt med HOSTS-filenngt av de tre alternativen borde det vara
1. Den är ansluten, eftersom jag kan skriva här.
2. Är det någon speciell port för iTunes? Tror nog att detta är felet.
3. Har inte en aning om vad HOSTS är så det tror jag inte.Tror nog som sagt att felet är Brandväggen… Någon speciell port man måste forwarda?
EDIT: Hittade portarna på portforward.com, hoppas det funkar.
Har nu portforwardat portarna 3689, som sas vara för iTunes på portforward.com, men det verkade inte fungera…
Har vanliga Windows-brandväggen och sedan router brandväggen.
Såg nu att när jag har försökt uppdatera så får jag (fel = -3259)
Såg nu också att det står på Apple’s hemsida FAQ att man måste forwarda 80 och 443 för att få tillgång till Apple’s servrar… Massor med krångel…
Yes!!!! Efter att jag öppnat portarna 80 och 443 så fungerade uppdateringen. Tusen tack Freebo!
Va bra, dock är det gåtfullt att du behövde öppna upp http(80) och https(443). De är ju öppna som standard på varenda dator, det går ju inte att surfa med dem stängda…?
Jo, det går nog utan. Det finns en sida som man kan kolla om ens portar är öppna, och där står några standard programs portar, som t ex HTTP 80, men det står också ”Port 80 är standard porten för http trafik. Med den stängd kör datorn med en annan port som inte är standard.” (Fast på engelska)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.