Front page › Forums › Övriga ämnen › Program till linux att synka iPhonen med?
-
AuthorPosts
-
Hej!!
Jag har precis installerat linux på min bärbara och skulle precis ladda ner itunes så jag kan synca iphonen men det finns bara versioner för mac och PC. Någon som vet hur jag skall gå tillväga för att få det att funka om det funkar överhuvudtaget???
//Daniel E.
Finns en linuxdistribution som man kan köra windowsprogram med,googla lite så hittar du säkert den.
*Redigerad rubrik+flytt*
Wine gör så du kan köra olika windows program under linux, men kan medföra en del buggar.
@snook 31051 wrote:
*Redigerad rubrik+flytt*
Wine gör så du kan köra olika windows program under linux, men kan medföra en del buggar.
Jag har testat Wine men jag får endå inte mina nerladdade .exe filer att starta, inkl iTunes
EDIT: Nu funkade det att starta installationen av iTunes men fick errormsg under installationen tyvärr.
Borde finnas fler varianter som funkar bättre.Söök!
Google är din vän!Som jag ser det så får du nog köra windows i simulerad miljö med virtualbox.
@snook 31063 wrote:
Som jag ser det så får du nog köra windows i simulerad miljö med virtualbox.
Ok då skall jag testa det.
EDIT: Testade det nu och att installera iTunes funkade perfekt… virtualbox är super men jag får inte kontakt med mina usb portar så när jag stoppar in iPhonen i en usb port så känner bara linux av den inte virtualbox… någon som vet ifall det finns någon lösning på det? 🙂
Kanske du snook?EDIT: Det finns en flik i virtualbox som heter “usb enheter” men den är tom. Har testat att stoppa in iPhonen i olika usb portar men den svarar inte på någon utav dom.
EDIT: Jag har löst problemet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.