Programmera spel

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Programmera spel

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

jag är intresserad av spel och undrar vilket program man ska använda för att programera mobil spel . vilket är bäst. java? c++ ? eller något annat ? hur lång tid kan det ta att göra ett mobil spel med 2d design?

Tänk på att skriva bra och beskrivande rubriker!
    Rubrik redigerad
    /Mod

Freebo
    Member
    Post count: 4365

How’s your English?

Du kommer att behöva en plattform; Mac och god kunskap i Objective C.
    iPhone Game Programming Tutorial – Part 1 | iCodeBlog

Det finns en Svensk iPhoneutvecklarförening någonstans på nätet, googla efter den så lär du hitta alla kontakter och tips du behöver. Lycka till!

keea
    Member

its ok . är du spelprogrammerare?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@keea 55398 wrote:

its ok . är du spelprogrammerare?

Nope, själv kan jag knappt skriva en rad kod… Betalar andra för att göra det åt mig istället 🙂

keea
    Member

haha det var väl lite så jag tänkte med. men jag är inte så bra på att driva ett spel företag. har en jävla massa bra ide’er bara som jag vill göra. hur svårt är det att göra ett iphone spel tror du?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@keea 55403 wrote:

haha det var väl lite så jag tänkte med. men jag är inte så bra på att driva ett spel företag. har en jävla massa bra ide’er bara som jag vill göra. hur svårt är det att göra ett iphone spel tror du?

Beror väl på hur svårt spel man ska göra.
    Jag som själv programmerat i c++ för några år sedan, kan intyga att det är jävligt svårt. Jag kom aldrig längre än att göra ett enkelt platformsspel. Och då hade jag programmerat hårt i nästan ett år. Så att ens göra ett sånt simpelt spel som tibia tar flera år att lära sig.
    Kan vara bra att veta innan man börjar 🙂

Nu kanske det är lättare till iPhone, men jag kan inte tänka mig det.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.