Programvara(för Vista) som "lurar" Itunes att tro att mp3filen är köpt på itunes ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Programvara(för Vista) som "lurar" Itunes att tro att mp3filen är köpt på itunes ?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej! Är ny här på forumet och ett dygn gammal Iphone 3G ägare, kan kallas newbie helt enkelt.

Missnöjd med : Att man är apples lilla slav när det gäller mp3 som måste vara köpta av dem för att kunna användas som ringsignaler . Flera funktioner (ex bluetooth ,MMS) som dock förhoppningsvis rättas till i 3.0. Ingen Videokamera för samtal (eller kan man använda fotokameran ?) det är ju en 3G lur !! Ingen autofokus för fotokameran.

Nöjd med : Snabb och mkt lättanvänd telefon vilket gör att jag inte ångrar köpet trots allt 🙂

Åter till frågan : Finns det sådan programvara ? hade varit kalas i sådana fall.

Tack på förhand !

carpe
    Member
    Post count: 904

men det där med bluetooth och MMS borde du väl ha kollat upp innan köpet? Sen så går det att fixa båda sakerna genom att jailbreaka luren. Och det GÅR att ha en mp3 som ringsignal, dock måste den döpas om till .m4r om jag inte minns fel. Finns guider här på forumet som svarar på alla dina frågor som du nyss ställde.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Ja den måste döpas om och får inte vara mer än 40 sek.
    De övriga sakerna du klagade på finns tydligt med i specifikationerna som du borde ha läst innan köpet!
    Med en iPhone skickar man inte mms,man skickar mail!
    Bluetoothen funkar bra till det headset den är avsedd för,till stereoljud finns 3,5mm uttag.
    Vill du skicka filer så får du maila dom,att dela med sig av musikfiler strider mot ipredlagen,men med jailbrejk så kan du fixa allt!

QeuDee
    Member
    Post count: 463

det är bara o DRA mp3 filerna till itunes library o slänga dem där, sen synca till iphone den playlisten som innehåller låtarna
    litet tips här: lägg en mapp med mp3 filer i till itunes library så blir den en playlist med mappnamnet 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Han ville använda låtar som ringsignaler. Finns guide här:

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/2678-gor-egna-ringsignaler-i-itunes-%5Bbild-guide%5D.html

Lite klister och sökfunktion hade inte skadat.

Ihave aPhone
    Member
    Post count: 10

Hej Igen ! Tack för alla svar. Jo jag visste att bluetooth inte var 100 % kompatibel innan men att det och lite till skulle rättas till iom 3.0 ,det var inte min mening att trampa ngn på foten med mina primära åsikter om telefonen. Och som sagt, jag ångrar absolut inte köpet – maken till snabb och lättanvänd telefon har jag aldrig haft !
    Borde också sökt på forumet innan ,men hade lite förbråttom 😮

Och tusen tack för hjälpen och tipset mossarelli & QeuDee :laugh: precis vad jag sökte ..:laugh:

Ha det bra

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.