Prylfabriken???

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Tjena tänkte beställa lite “Skinz” till min 3GS och efter en halvtimmes googlande såg jag Prylfabriken.se nån som har handlat där och går det att lita på? För en skin 49kr.:confused:

muffins
    Member
    Post count: 1906

@iphonekid 76652 wrote:

Tjena tänkte beställa lite “Skinz” till min 3GS och efter en halvtimmes googlande såg jag Prylfabriken.se nån som har handlat där och går det att lita på? För en skin 49kr.:confused:

Det priset är jag van att se.
    Folk köper in via tex ebay från säljare som säljer från hongkong/kina.
    Dvs, det är inge kvallitè-saker du får precis.

Exempel: 10st iPhone-skal till 3G/3GS kostar ca 100-150 SEK på ebay från en köpare i hongkong/kina, sedan säljer de här i Sverige ut dom för ca 50sek/skal och tjänar en hacka.

iPhonekid
    Member

Så vad ska man göra då ska man beställa och se kostar ju bara 49 spänn? Eller ska man köpa dyrt på teknikmagasinet 299kr? För Skinz är väl bra kvalite är ju bara plast.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Tänk på att dålig kvalitet kan vara = Lim/klister som är svår att ta bort

muffins
    Member
    Post count: 1906

@iphonekid 76667 wrote:

Så vad ska man göra då ska man beställa och se kostar ju bara 49 spänn? Eller ska man köpa dyrt på teknikmagasinet 299kr? För Skinz är väl bra kvalite är ju bara plast.

Det är upp till dig om hur du vill göra.
    Jag har aldrig använt nå skal till mina iPhone`s, men om jag skulle göra det så skulle jag inte köpa någon billig kopia som kostar 49:-, utan jag skulle satsa på något jag vet är bra istället för någon kina/hongkong-kopia.

Mvh

iPhonekid
    Member

Ok Mytrendphone då?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@iphonekid 76694 wrote:

Ok Mytrendphone då?

Du får det du betalar för 🙂
    Mytrendyphone har varit med längre än Prylfabriken, men hittar du ett skin för 49 där så är den lika bra/kass som den hos Prylfabriken.
    Köp Märkes skin t.ex. elago så är du rätt ute oberoende av var du köper den.

Prylfabriken.se
    Member
    Post count: 1

2-300 kr för skal utan designmotiv i fina butiken på gatan eller 39-49 kr online ?
    Finns självklart massor med kvaliteter på plast och framförallt finns det olika sorters plast. Egen favorit är den som kallas TPU gummi/plast. Telefonen studsar bra med denna 🙂 samt skyddar kanon. Stenhårda skal spricker lättare och glider också lättare ur byxa/jackficka är min erfarenhet av många tapp..
    Rena silikonmodeller gillar ej jag då de fastnar lättare samt är sladdriga.

Självklart klibbar/lämnar ej vårs skins rester heller. Skins är skins och skal skal 🙂
    En sak som jag måste kommentera är just att saker från Kina skulle vara något dåligt .. Psst kolla på baksidan av din iPhone 🙂 idag är det inte mycket som EJ varit en vända där innan vi köper det.
    Köpte ett typ hål skal på Telenor butik när jag blev med iPhone 3GS – ser att de fortfarande tar 199 kr även om de nu även har någon modell för 99.. Där är inga skillnader på mitt 199kr skal jämfört med hålskalen vi importerat länge och kör för 49.. Jo vi har ingen butik och ingen personal på fina gatan och kör ingen tv reklam men annars kör vi liknande produkter just på skal. 😉
    Men det är bara en lite del av allt annat skoj.
    Man ska köpa det man vill ha helt enkelt – varför vänta sen om man föredrar 199 299 eller 39 kr modeller är ju ens egen sak att fundera på.

JWallbeck
    Member
    Post count: 21

Alla grejer brukar komma från Asien så det är lite svårt att säga att något är utav dåligt kvalité bara för att priset är billigt. Men generellt sätt, ifall ni söker efter ett bra skydd så skulle jag personligen inte satsa på ett skin, för dessa skyddar ju inte mot stötar eller? Så satsa hellre på ett silikonskal. Inte lika billiga, men bättre skydd.

JWallbeck
    Member
    Post count: 21

Har ingen aning. iPhonebutiken funkar bra… resten har jag ingen personlig erfarenhet av.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.