Publicera på Youtube

Front page Forums Övriga ämnen Publicera på Youtube

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Hej.
    Jag har försökt lägga in en liten videofilm på Yuo Tube
    (AVI) ljudet vet jag inte vilket format det är. Det lyckas inte.
    “kunde ej konvertera filen” svarar Yuo Tube.Hur gör man egentligen. Jag har läst på nätet deras instruktioner.Tycker mig göra rätt.Men icke. Säkert vet någon hur man går tillväga.
    Vänligen
    LEO

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

det heter Youtube o inte Yuo Tube.
    du får väl konventera om din film till ett annat format. även om det är avi så kan den innehålla 100olika codex.

testa göra detta i windows moviemaker eller något annat redigeringsprogram

Leo
    Member

Hej Pongo !
    Jättemycket tack för ditt svar. Jag förstår att det stör ditt estetiska sinne – You Tube. Det är lite olika det där, hur man reagerar. Jag själv till exempel bryr mig inte ett dugg om att man inte börjar en mening med stor bokstav eller inte slutar den med punkt.
    I Windows mowiemaker kan man inte ändra format på filer
    Och vad ska man i så fall konvertera till ? Enligt Yortubbee
    ska det fungera med AVI.
    Så är läget Pongo
    Vänligen LEO

svensson431
    Member
    Post count: 210

För mig funkar det direkt ifrån telefonen. Eller att bara ta ut dem och lägga upp dem via datorn funkade med.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

Hej, Leo.
    menade inget illa med saken om Youtube, är inte själv en sån stor hejare på att stava, men en sådan självklart sak som youtube vart något jag ville bara säga till om, inte klaga utan säga till.

avi.mkv.wmv, osv är bara “behållare” för filmen, även om du lägger in den i moviemaker och sen väljer spara film, så blir det ändå annat format även om den säger att det är avi.
    allt handlar om codex som den använder i formatet. tydligen vart det så att youtube inte stödje det avi formatet som du försökte ladda upp.

så när du lägger in filmen för redigering i moviemaker, så väljer du spara film eller vad det nu heter (har inte använt det på evigheter) men där ska du även kunna välja vilket format. 720p, raw film format osv.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

YouTube

ok? 😉

Leo
    Member

Hej Pongo. Du ska ha tack.Men,som du säger, det var länge sedan du var inne på Windows Moviemaker I Filmmakaren i Windows 7 ser det inte alls ut som du tror längre. Det finns inte sådan funktioner som du nämner. Strunt samma Pongo. Du gjorde ett gott försök i alla fall.
    Det är inget livsavgörande, detta med att lägga in filmer i Ourtjubbe
    Ha det gott i snöyran
    Vänligen LEO

Leo
    Member

Hej Freebo.Nejdå. Icke okej.
    Vänligen LEO

Freebo
    Member

@leo 53242 wrote:

Hej Pongo. Du ska ha tack.Men,som du säger, det var länge sedan du var inne på Windows Moviemaker I Filmmakaren i Windows 7 ser det inte alls ut som du tror längre. Det finns inte sådan funktioner som du nämner. Strunt samma Pongo. Du gjorde ett gott försök i alla fall.
    Det är inget livsavgörande, detta med att lägga in filmer i Ourtjubbe
    Ha det gott i snöyran
    Vänligen LEO

Skaffa dig en korrekt installation av Movie Maker i W7 så ser du Publicera på YouTube samt Spara Som i 1080P, 720P, 480P samt mobile WMV. Nu kan det ju iofs vara så att din AVI är kodad med en mer udda CODEC, du ska då ladda ned G-Punkt och sedan steppa sakta baklänges tills du hittar/installerar rätt CODEC

Så enkelt är det faktiskt…

Leo
    Member

Hej Pongo och Freebo

Tro´t den som vill. Nu funkade det !!!
    Jag hade tidigare försökt att ladda ner från “mina filmer” och inte direkt från Windowos Moviemaker. Nu ler livet mot mig och snöyran blir vacker utanför.
    Tack för hjälpen. Detta Forum är ett bra forum
    Vänligen LEO

mcdandrew
    Member
    Post count: 154

Jag som trodde gruppen hette U2!?

Leo
    Member

Vad är U2 ?
    LEO

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@leo 53360 wrote:

YuoTube
    Vad är U2 ?
    LEO

😀 Fortfarande fel Leo, Youtube inte yuotube.

Freebo
    Member

@ponyboy 53363 wrote:

😀 Fortfarande fel Leo, Youtube inte yuotube.

Nee, Capital WHY Capital TEE – YouTube

Det är något ‘Monty Pythonskt’ över hela denna diskussion 😉

Leo
    Member

Haha, jajjamänsan !!
    LEO

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det viktigaste är att man stavar rätt speciellt i en url adress annars kommer man inte till sidan, mindre viktig om man har stor bokstav eller inte. I så fall borde man korregiera alla som har skrivit iphone eller itunes till iPhone och iTunes.

Lol.. Aldrig fel med Monty Python..

@leo, YourTube är en applikation i cydia. 😀

Leo
    Member

Du har fullkomligt rätt, bäste Ponyboy, vad gäller url. Där är det avgörande. Vad beträffar iPhone istället för iphone kanske en dödslista borde upprättas ?
    Vänligen
    LEO

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.