Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Push i nya tv.nu ger dig stenkoll
-
AuthorPosts
-
Push i nya tv.nu ger dig stenkoll
Push i nya tv.nu ger dig stenkoll – MacWorld@abergswe 49686 wrote:
vad är push? kan ngn förklara
Så kommer Push Notifications fungera i iPhone OS 3.0 | Slowmove
@abergswe 49686 wrote:
vad är push? kan ngn förklara
En liten funktion som gör att du får meddelanden när något händer. Hmm..
Tex: Du har ett program för msn. Istället för att ha programmet igång hela tiden (vilket drar batteri, och du kanske vill göra något annat under tiden du inte pratar med någon), så kan du stänga ner det. När sedan din kompanjon skickar ett meddelande till dig ploppar det upp en liten ruta, precis som ett sms, där det står tex “MSN-programmet (dinkompanjonsnamn) – Hallåå ellerrr!“. Då kan du trycka på visa/stäng. Trycker du visa slussas du in i msn-programmet och kan köra på.
Ett annat exempel: Du får ett meddelande varje gång någon skriver något på facebook/twitter, eller om du prenumererar på en RSS kan du få ett meddelande när det kommit en ny.
Ett till: Om du blir utmanad av någon på ett iPhone spel får du ett meddelande om detta.Det finns massa exempel. Hänger du med?;)
EDIT: attans..to late
Vet någon hur man får igång pushen i nya Tv.nu? Har installerat appen och knappen påminn dyker upp men så fort jag knackar på den så får jag upp ett felmeddelande om att jag inte aktiverat påminnelser på denna enhet. Någon som vet hur jag aktiverar påminnelserna? I inställningar finns inget alternativ. Dessutom vill tv.nu uppdateras varenda gång jag öppnar appstore i iPhonen.
@jasifil 49956 wrote:
Vet någon hur man får igång pushen i nya Tv.nu? Har installerat appen och knappen påminn dyker upp men så fort jag knackar på den så får jag upp ett felmeddelande om att jag inte aktiverat påminnelser på denna enhet. Någon som vet hur jag aktiverar påminnelserna? I inställningar finns inget alternativ. Dessutom vill tv.nu uppdateras varenda gång jag öppnar appstore i iPhonen.
Förmodar tt du har push aktivt i inställningar…
@r_o_n 49964 wrote:
Förmodar tt du har push aktivt i inställningar…
Jag tror det i alla fall. Det är ju lite knepigt att förstå meddelandet i tv.nu eftersom det inte finns någon inställning som motsvaras av just den benämningen. Har någon lyckats få tv.nu att fungera med påminnelser och i så fall vilka inställningar har ni i så fall gjort?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.