Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Push notification Tele2
-
AuthorPosts
-
Är det nån som har lyckats få push att funka med Tele2 o isf hur?
Jag har låst upp min iPhone 3G hos Telia, så den är inte jailbreakad längre, vill inte heller jailbreaka den igen, den blir så slö av det.
Push har inget med någon specifik operatör att göra.
du får specifiera dig vad det är du vill ha hjälp med.
Är du säker på att push inte har med operatören att göra?
Jag använder bla whatsapp och facebook, men får inte push notification att fungera, jag ställt inte så att det ska vara på. Det funkar om jag stoppar i mitt telia simkort o det funkade med tele2 simkortet när jag hade den jailbreakad. Men nu när den “ren” så funkar det inte. Som jag har förstått det så har det med operatören att göra… När den var jailbreakad så körde jag push fix för att få det att funka.
Ja jag är 100% säker på att push inte har med teleoperatör att göra.
push-funktionen är till för att skicka info om saker som hänt/händer i som du säger exempelvis facebook. Så nej, det har inget med teleoperatören att göra.
Det kan säkert vem som helst härinne intyga om, som har lite insyn om hur en iPhone fungerar.
Jag håller med muffins om att push har inte med operatören att göra. Om det funkar med ditt telia kort och inte med ditt tele2 kan nog bero på att din iphones apn är inställd på telia. Man kan inte bara byta sim kort och förvänta dig att nätverks data ska fungera.
Har du lagt in de rätta apn inställningarna för tele2?@muffins Jag har full koll på vad push är… så det behöver du inte förklara mig… o ja vet att det är app:en som har den funktionen… men sen har jag för mig att jag har läst någonstans att operatören måste stödja den tjänsten.
@ponyboy självklart har jag ändrat APN:en när jag har bytt simkort…
Har nån av er testat med Tele2? Det är ju det som min fråga handlar om…
Om det är nån annan som har haft samma problem o hur de löste det, utan att jailbreaka…Ja jag sitter med tele2 på en av mina iPhone`s . Fungerar galant för mig.
Push fungerar även utan simkort när man har wifi igång.Jag behövde inte installera någon push-fix för det.
Varken push/wifi/gps var något problem för mig efter jailbreakandet.
Aktiverade telefonen först med simkortet från operatören som telen var låst till (dvs telia) och sen jailbreakade jag.@muffins 51245 wrote:
Jag behövde inte installera någon push-fix för det.
Varken push/wifi/gps var något problem för mig efter jailbreakandet.
Aktiverade telefonen först med simkortet från operatören som telen var låst till (dvs telia) och sen jailbreakade jag.Då förstår jag inte varför min strular… då borde det ju funka på min med tycker jag, enda skillnaden är att jag har låst upp den via Telia o iTunes.
Eftersom allt annat funkar som det ska så kan jag inte ha missat nån inställning.jag behöver hjälp med det här, push vill inte funka för mig 4.2.1…
EDIT:
Push Doctor fixa allt 😀 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.