Pushmail 3GS med Yahoo och Gmail?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Pushmail 3GS med Yahoo och Gmail?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Precis köpt en iPhone 3GS till min dotter via Telia som jag försöker konfa. Allt fungerar bra hittills förutom push med Yahoo.

Såg ju enkelt ut att välja Yahoo och knappa in user, password osv via den fördefinierade guiden. Men jag tycker inte push funktionen fungerar??

Är det här kända buggar/problem eller ska man prova konfa Yahoo via Exchange?

Hur är det med Gmail push, ska man konfa den via Exchange eller den fördefinierade guiden? Gjorde en snabb test med Gmail och den fungerade bättre men problemet är att hon VILL ha push via sitt Yahoo konto.

Snopet att det skulle vara så bökigt med pushmail. I reserv får vi väl köra med Gmail men hoppas någon har något tips! 🙂

makatech
    Member
    Post count: 2

Är det som så att det fördefinierade push stödet för Yahoo i iPhone 3GS (och iPhone 4?) ballat ur i samband med nyare versioner av OS (jag kör 4.2.1 nu)? Söker man på engelska sidor via google får jag åtminstone intrycket att det är en del strul?

Eller måste man betala för Yahoo plus för att kunna få riktig push?

Om någon idag har riktig push fungerande för Yahoo i deras iPhone just nu är jag som sagt jättenyfiken på hur det är konfat.

Läst att någon rekommenderar att man kör det via Exchange liknande som med Gmail men frågar är hur och mot vilken mail server i så fall (Gmail fungerar redan utmärkt).

iphonedanne
    Member
    Post count: 59

Google exchange kör iallafall med, m.google.com, vet inte hur det är med yahoo.

Här kanske det finns info åt dig

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.