Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › PuttY
-
AuthorPosts
-
Finns det PuttY eller något liknande till iPhone?
jag har för mig att det fanns ssh innan iPhone 3G kom ut.. kommer med edit om jag hittar något.
Beroende på vad du nu vill använda det till; så finns ju alltid programmet Telnet. Då kan du ju fjärraccessa din burk hemma och därifrån köra putty.
@norman 8973 wrote:
Beroende på vad du nu vill använda det till; så finns ju alltid programmet Telnet. Då kan du ju fjärraccessa din burk hemma och därifrån köra putty.
Så för att komma åt SSH på en burk någonstans kör du telnet till burken hemma och sedan putty till datorn du vill åt… det lät som att det skulle kunna gå GANSKA segt 😉
@antonfjanton 8994 wrote:
Så för att komma åt SSH på en burk någonstans kör du telnet till burken hemma och sedan putty till datorn du vill åt… det lät som att det skulle kunna gå GANSKA segt 😉
ja de lät inge vidare 🙂
använder putty till att irca, men det kanske finns nån bra irc client annars?@perk 8996 wrote:
ja de lät inge vidare 🙂
använder putty till att irca, men det kanske finns nån bra irc client annars?om någon kunde fixa en version av Irssi skulle jag gå i taket! har inte vågat ge mig på SDKn och provat göra något än, men då har jag inte jailbreakat heller så det går ändå inte prova sina egna program, såvitt jag vet.
Anton: japp irssi är en riktigt bra ircklient, hoppas det kommer en liknande IRC-klient till iPhonen.
Via telnet och sedan köra igång irssi hemma från sin burk torde inte lagga överdrivet mycket. Jag körde ircll under sena 90 via 14k4, det kunde lagga bra mkt… lär inte lagga mer än det 🙂
telnet kör plaintext och dit ja vill connecta har inte det igång och kommer inte heller dra igång de.
ircar genom ett shell och tänkte fortsätta med de 🙂@antonfjanton 9156 wrote:
Måste man jailbreaka för att skaffa något SSH-program? :S
Verkar inte bättre 🙁
Finns ett program i appstore som heter ‘iSSH’ som kanske funkar bra.
Nån som testat? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.