Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › QuickPWN 2.1 för Windows ute!
-
AuthorPosts
-
Quickpwn finns nu på
blog.iphone-dev.org
Good luck*flyttar tråden till jailbreak-delen*
Sorry, blev lite stirrig naturligtvis skall den ligga här
vet någon hur man ska gå till väga med jailbreak till 2.1? ska man först uppdatera genom itunes lr finns det en fil att ladda ner?
Härligt ska testas Direkt 😀
(jag har hålt ett öga på den sidan hela dagen ^^ – och då jag slutar gå in där så kommer självklart uppdateringen :P)
Är det någon som vet vilken firmware det ska vara?
Jag har plockat ner
1,2_2.1_5F136_Restore.ipsw
men den godkäner inte den utan väljer min gamla
1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw
Är det någon som vet vad som felas??Har någon en bra guide till quickpwn 2.1 jailbreak iphone 3g windows ? 🙂
@fotbollskillen 12651 wrote:
Har någon en bra guide till quickpwn 2.1 jailbreak iphone 3g windows ? 🙂
Allt funka perfekt. Har allt uppdaterat. Startade bara programmet quickpwn 2.1-1 och följde guiden som kommer sen va det bara köra 🙂
Alltså kmr allt man har på sin jailbreakade 2.0.2 finnas kvar? För man måste väl uppdatera till 2.1 FW först i itunes och då försvinner väl allt?
yes har fixat det
När jag går in och tittar på om under allmänt står det
version 2.0.2 (5C1)
Då har jag fått uppfattningen om att det är den firmwaren som finns på telefonen, är det inte det?alltså ska man först uppdatera till 2.1 med itunes 8 men ska man avinstallera den först innan quickpwn?
Jailbreaken funkade jo verkligen hur smidigt som helst. Dom här killarna gör det verkligen enkelt och snyggt.:D
Nu har man jo till och med lagt in grafik på Iphonen under jailbreak processen… Nice! Se bifogade bilder från min Iphone.Har hållit på och pillat några timmar efter jailbreaken nu, installerat ett tiotal apps via Cydia etc… Inget krångel alls. Utom att det kändes som om att de först 2-3 omstarterna tog väldigt lång tid… Men nu är även det lika snabbt som vanligt.
Någon som vet om det är så (och varför), eller om det bara var jag som var okoncentrerat?:confused:Vilken firware hade du innan du uppdaterade?
Jag har det lite struligt nämligenHerre GUD grabbar – hur svårt kan det vara!
här kommer en snabb guide hur ni gör!
1: Ladda ner det Nya QuickPWN för 2.1 – med förutsättningar att nu har 2.1 i er Iphone.
2: Starta programet, följ de Få instruktioner som finns och behövs.
3: Bang – ni är klaraInget ska avinstalleras – är bara tuta å köra. :eek::eek::eek::eek:
Menar du att det finns en firmware mellan
iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw och
iPhone1,2_2.1_5F136_Restore.ipsw.
som jag missat var får jag tag på den i så fall?
För jag har nämligen den förstnämda nu och skall uppdatera till den sista men quickpwn envisas med att välja den första och när jag istället väljer alternativ 2 så godkänner den inte den.@storpack 12666 wrote:
Menar du att det finns en firmware mellan
iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw och
iPhone1,2_2.1_5F136_Restore.ipsw.
som jag missat var får jag tag på den i så fall?
För jag har nämligen den förstnämda nu och skall uppdatera till den sista men quickpwn envisas med att välja den första och när jag istället väljer alternativ 2 så godkänner den inte den.Gå in i Itunes (8) och uppgradera till Iphone firmware 2.1
Sen kan du köra QuickPwn, och så är det klart…@lindhardsen 12670 wrote:
Gå in i Itunes (8) och uppgradera till Iphone firmware 2.1
Sen kan du köra QuickPwn, och så är det klart…men om man redan har jailbreakad 2.0.2 så försvinner ju alla cydia och crackade apps när man uppdaterar i 2.1 i itunes. Testar utan att göra det, får se om de funkar.
Och det spelar ingen roll om simkortet sitter i under pwningen?
Funkade finfint förutom att ja sket på mig när den vibba 2 ggr vid rebooten 😛
Fick återställa o jailbreaka igen då ja instalerade winterboard, den starade om randomly varje 1minut typ, ja vet att dem varnar för det i INFO men ja vill testa o se vilken tur ja har 😛
Så smidigt det gick! Råkade till och med släppa Sleepknappen en sekund när jag skulle trycka in Home. No probs at all.
Sweeeeet!Otroligt smidigt att jailbreaka med QuickPwn! 🙂
Nu har det poppat upp en guide också (om det nu behövs :rolleyes:) iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.1 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
@rolle 12664 wrote:
Herre GUD grabbar – hur svårt kan det vara!
1: Ladda ner det Nya QuickPWN för 2.1 – med förutsättningar att nu har 2.1 i er Iphone.
2: Starta programmet, följ de Få instruktioner som finns och behövs.
3: Bang – ni är klaraInget ska av installeras – är bara tuta å köra. :eek::eek::eek::eek:
Precis, svårare än så är det inte! Några vill bara krångla till det.
@victorius 12672 wrote:
men om man redan har jailbreakad 2.0.2 så försvinner ju alla cydia och crackade apps när man uppdaterar i 2.1 i itunes. Testar utan att göra det, får se om de funkar.
sakerna du har installerat finns kvar på mobilen, lr jag hade agt dom i olika mapar men efter ha jailbreakat och använt poof för att hitta dom så funkar dom 🙂
Vet inte vad jag gör för fel men efter allt e klart och den ska starta om sig så hänger skitet sig, har bara äpplet i displayen… vad e det som blir fel?
@jögge 12698 wrote:
Vet inte vad jag gör för fel men efter allt e klart och den ska starta om sig så hänger skitet sig, har bara äpplet i displayen… vad e det som blir fel?
Hmm, någonstans i hela den fina processen har någonting gått snett för din del.. Sätt telen i DFU-läge, koppla in till iTunes, restore till 2.1, och jailbreaka om! 😉
Har gjort det 2 ggr nu samma problem igen…
Jag har samma problem tror jag.
Jag har lyckats uppdatera till 2.1 och jailbreakat utan problem och kommer in på telefonen. Men det är när jag ska lägga in min backup som den inte längre vill starta.så långt kommer inte jag, telefonen rebootar men sen händer inget mer än att det fula äppet försvinner inte..
@dibb 12697 wrote:
sakerna du har installerat finns kvar på mobilen, lr jag hade agt dom i olika mapar men efter ha jailbreakat och använt poof för att hitta dom så funkar dom 🙂
Okej det måste ja lära mig tills nästa jailbreak. För jag fick ladda hem alla cydia program igen. Alla crackade .ipa filer va kvar 🙂
Vad är poof för något då? Hittar det alla grejerna man hade förut eller? Innan jailbreakningen alltså.
Jag installerade den nya firmwaren via itunes efter den enkla förklaringen av Linhardsen men jag hade glömt att ställa tillbaka telefonen från flygplansläge.
Sedan körde jag quickpwn. till min stora förvåning var alla program, kontakter och inställningar kvar? utan att jag behövde pula timvis med att lägga tillbaka allt som det var innan uppgraderingen. Är det någon här som vet vad som hänt, kan flygplansläget påverkat på något sätt.
Anledningen till att flygplansläget var på är att jag alltid har på det när jag ska synka i itunes eftersom jag har ett i-smartphone kort.@storpack 12713 wrote:
Jag installerade den nya firmwaren via itunes efter den enkla förklaringen av Linhardsen men jag hade glömt att ställa tillbaka telefonen från flygplansläge.
Sedan körde jag quickpwn. till min stora förvåning var alla program, kontakter och inställningar kvar? utan att jag behövde pula timvis med att lägga tillbaka allt som det var innan uppgraderingen. Är det någon här som vet vad som hänt, kan flygplansläget påverkat på något sätt.
Anledningen till att flygplansläget var på är att jag alltid har på det när jag ska synka i itunes eftersom jag har ett i-smartphone kort.Quickpwn återställer ju inte telefonen – det är ju det som är så fruktansvärt smidigt med QuickPwn 😉
Jag vet men eftersom jag uppgraderade den i itunes först skulle inte den rensa phonen då för att jag efter användningen av quickpwn åter skulle synka den för att få tillbaka kontakter applikationer mm. Så har det alltid fungerat innan eller har jag gjort fel tidigare?
@storpack 12715 wrote:
Jag vet men eftersom jag uppgraderade den i itunes först skulle inte den rensa phonen då för att jag efter användningen av quickpwn åter skulle synka den för att få tillbaka kontakter applikationer mm. Så har det alltid fungerat innan eller har jag gjort fel tidigare?
Det är bara cydia appsen osv som försvinner. Inte något från appstore.
Kontakter och foton har alltid försvunnit tidigare dessa har fått återställa genom att synka om telefonen. Även crackade ipa’s (om har några vilket man inte har eftersom det inte är ok) har försvunnit. Allt detta finns kvar utan att jag behövt synka. Konstigt men det är väl som min fru brukar säga ” sitt bara där och var vacker tänkandet gör jag”
@whistler 12708 wrote:
Jag har samma problem tror jag.
Jag har lyckats uppdatera till 2.1 och jailbreakat utan problem och kommer in på telefonen. Men det är när jag ska lägga in min backup som den inte längre vill starta.Jag hittade en lösning på mitt problem på den här sidan:
iPhone News & Review Blog Archive How To Restore Your 2.1 Backup“The first issue, the iphone that won’t reboot, can be caused by a couple things. One is having 5 icon dock installed and then restoring the backup without it installed. To prevent this, install 5 icon dock prior to restoring the backup. Also install openSSH before restoring your backup. In worst case event, you can ssh in and delete /var/mobile/Library/Preferences/com.apple.springboard.plist. This should let the iPhone boot up.”
@victorius 12717 wrote:
Det är bara cydia appsen osv som försvinner. Inte något från appstore.
jepp bara saker ifrån cydia men asså jag använda ett program så att man kan lägga apps i mapar å den försvann men dom var kvar i telefonen å poof är ett program som man kan välja vilka program man ska visa lr inte visar rätt skönt så slipper man ha itunes, mail å aktier framme å tar plats 🙂
@iPhoneinfo.se 12682 wrote:
Otroligt smidigt att jailbreaka med QuickPwn! 🙂
Nu har det poppat upp en guide också (om det nu behövs :rolleyes:) iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.1 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
I denna guide står det följande “Now hold down shift and click the Restore button. Restore is preferred as it won’t create any wasted space on your iPhone. Navigate to the Pwnage folder on your desktop and select the 2.1 firmware ipsw.“
Är detta nödvändigt :confused:
Eller det är bara att köra QuickPwn.exeNu Citerar jag mig själv… hur svårt kan det vara, bara kör efter vad Programmet säger så går allt fin fint.
@rolle 12664 wrote:
Herre GUD grabbar – hur svårt kan det vara!
2: Starta programet, följ de Få instruktioner som finns och behövs.
3: Bang – ni är klaraInget ska avinstalleras – är bara tuta å köra. :eek::eek::eek::eek:
Nu har jag jailbreakat min. Hur lätt som helst. Dock tyckte jag det var totalt onödigt, men hey, nu har jag iaf testat. Min fråga nu är hur man får bort jailbreaken från telefonen? Så den blir som den var innan.
@halle 12921 wrote:
Nu har jag jailbreakat min. Hur lätt som helst. Dock tyckte jag det var totalt onödigt, men hey, nu har jag iaf testat. Min fråga nu är hur man får bort jailbreaken från telefonen? Så den blir som den var innan.
Hoppas du skojar! 🙂
En iPhone ska man för tusan köra jailbreakad 😀 Lätt det bästa jag har gjort med min iPhone.
@iPhoneinfo.se 12923 wrote:
Hoppas du skojar! 🙂
En iPhone ska man för tusan köra jailbreakad 😀 Lätt det bästa jag har gjort med min iPhone.
Nej, inget skojande här. Kollade igenom lite saker i cydia men tyckte inte att något var speciellt intressant.
Hursomhelst, räcker det med en återställning i itunes för att jailbreaken ska vara helt borta? Jag har gjort en återställning och som synes är den väck, men vem vet.
Hejsan. Gjorde ett pilottest med min iPod touch först för att testa så allt var ok. Gick väldigt smärtfritt och snabbt. Nu har jag gjort samma sam med telen (3g) men telefonen är bara svart, och QuickPwn säger att jag ska vänta “while your iPhone is prepared for jailbreaking”, och i statusbaren står det uploading exploit bootloader… grejen är bara att det tar väldigt med tid. Händer ingenting mer nu. Touchen gick väldigt snabbt. Kan det vara nåt som inte står rätt till? Vad göra?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.