Quickpwnguide 2.1 (Svår)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Quickpwnguide 2.1 (Svår)

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847

Eftersom allt fler människor vill uppdatera sina mobiler men samtidigt ha Jailbreak så kommer en snabb men svår guide.

Om man inte ens har jailbreakat sin mobil en första gång innan, så låt inte den här bli den första.

Förstår man inte vad det här är för sorts guide, var vänlig vänta tills en stabil version finns.

Jag packade ihop allting man kommer behöva för att jailbreaka till en zip-fil.
    Jailbreakpaket
    Sen behöver du även ett av de här programmen. Jag rekommenderar iPhoneBrowser så slipper jag skriva en guide till.
    DiskAid
    iPhonebrowser

(Du behöver dock ladda ner firmware 2.1 och kanske iTunes version 7.)

OBS: SVÅRT!

Instrukioner följer:

1. Säkerhetskopiera allting på din mobil till datorn; ringsignaler, teman, apps, gud vet allt.

2. Uppdatera iPhonen till 2.1 i iTunes 8.

2b. Avinstallera iTunes. (iTunes har en liten applikation som går in och stör quickpwnprogrammet (Ja, jag såg det))

Notis: Starta aldrig iTunes om du installerat version 7. Du behöver inte starta programmet.

3. Använd Quickpwn och använd firmwarefilen du laddat ner (v2.1)

Följ programmet och välj alla val som du vill ha. Sedan gör precis som det står på skärmen. Har du stött på ett problem när du skulle börja låsa upp mobilen så är det för att iTunes inte är avinstallerat, Firmwarefilen är inkorrekt, du har otur.

4. När mobilen är “jailbreaked” så använd ett program som iPhonebrowser eller Diskaid för att gå in i mobilen och rota på den.

Gå till: root/System/Library/PrivateFrameworks

Ersätt filen: MobileInstallation med den som du fick från mitt paket.

Gå till mappen: root/private/var/mobile/Library/Caches

Radera filen: com.apple.mobile.installation.plist

5. Starta om mobilen.

Riktigt snyggt:
    [ATTACH]84[/ATTACH]

Ser din skärm nästan likadan ut som min, så har du lyckats.
    (Syns Cydia och Installer dvs)

6. Sen lägger man in allting man säkerhetskopierade där de hör hemma och sen har man en 2.1, Jailbreakad lur som fungerar.

7. Du får även lov att installera iTunes 8 igen.

Troubleshooter:
    Skulle du stöta på ett problem utan att ha installerat iTunes 7 så kan det vara det felet. Jag installerade pwn utan iTunes installerat på datorn och ingenting grovt skadligt verkar ha hänt.
    Installera iTunes 7 om du stöter på problem. Var beredd på att allting i iTunes inte säkerhetskopieras.

För dig som orkar vänta:
    Gör det.

Min lur blev svart:
    Synd. Leta återställningsguider på youtube.

Cydia och Installer syns fortfarande inte:
    Starta om mobilen efter att ha bytat ut Mobileinstallerfilen samt raderat cachefilen.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du har rätt, det låter svårt.. Får hitta nån som gör det åt mig..

Victorius
    Member
    Post count: 88

@ponyboy 11918 wrote:

Du har rätt, det låter svårt.. Får hitta nån som gör det åt mig..

Eller så kan du vänta tills det kommer Quickpwn 1.1 till windows, antagligen om nån dag.

siika
    Member
    Post count: 2

gjorde det nyss var inte så svårt förutom att filen mobileinstalation var ej med i paketet fick ta filen från http://www.QuickPWN.com sen gick allt som smort. jo och jag behövde ej avinstallera itunes

mossarelli
    Member

Jag har ett gott minne på att jag lade ner mobileinstallationfilen i paetet.
    Vilken iTunes hade du installerat?
    Mitt iTunes gick in och störde pwnprocessen fast jag gick in och stängde av alla processer med aktivitetshanteraren.

siika
    Member
    Post count: 2

okey ja jag leta å leta men jag hitta den inte. Men tack för guiden. De var inte så här bökigt förra gången man gjorde pwn. Hur kommer det sig att de var en sån process nu? Jo jag hade då inget problem med itunes. Har den senaste 8 tror jag.

mossarelli
    Member

Hur det kommer sig?
    Det är en ny version. Apple gör allt för att stoppa Jailbreakning. Pwnageprogrammet är egentligen inte 2.1 kompatibelt. Den gör bara en gammal pwning och sen får man ändra det som den inte gör manuellt.

Sen är det lustigt med. Jag kan inte installera några apps från iTunes. Inte en enda läggs in fast alla ligger på program. Men på min andra dator så funkar det. Jag måste jailbreaka, annars får jag inga program.

esarp
    Member
    Post count: 24

kan någon hjälpa mig, uppdaterade min iphone 3g till 2.1 o skulle sedan jailbreaka den men det misslyckades, nu e den fast i bootläget o jag kommer itne där ifrån? =(

tack på för hand

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@esarp 12244 wrote:

kan någon hjälpa mig, uppdaterade min iphone 3g till 2.1 o skulle sedan jailbreaka den men det misslyckades, nu e den fast i bootläget o jag kommer itne där ifrån? =(

tack på för hand

Sätt din iPhone i DFU läge:

Koppla telefonen till datorn
    Tryck på sleep och home-knappen samtidigt i *10* sekunder
    Släpp sleepknappen men fortsätt hålla in homeknappen tills datorn känner av telefonen – det tar en stund.

När datorn har “hittat” telefonen så återställ den i iTunes 🙂

esarp
    Member

@iPhoneinfo.se 12246 wrote:

Sätt din iPhone i DFU läge:

Koppla telefonen till datorn
    Tryck på sleep och home-knappen samtidigt i *10* sekunder
    Släpp sleepknappen men fortsätt hålla in homeknappen tills datorn känner av telefonen – det tar en stund.

När datorn har “hittat” telefonen så återställ den i iTunes 🙂

tack tror de funkar nu, grejen e att den e en importerad telefon med
    =)

Rolle
    Member
    Post count: 159

direkt då 2.1 hade kommit gjorde jag den här tekniken – dock fick jag det inte att fungera (Trode jag – men det gjorde den nog) – så jag återstälde telefonen.

Nu kan jag inte få programet att fungera korrekt – då man startar det å man får den svarta rutan på skärmen – då kör den igenom lite – men den stannar inte för att jag ska trycka Y/N – det slocknar… varför?

esarp
    Member

@rolle 12253 wrote:

direkt då 2.1 hade kommit gjorde jag den här tekniken – dock fick jag det inte att fungera (Trode jag – men det gjorde den nog) – så jag återstälde telefonen.

Nu kan jag inte få programet att fungera korrekt – då man startar det å man får den svarta rutan på skärmen – då kör den igenom lite – men den stannar inte för att jag ska trycka Y/N – det slocknar… varför?

jag hade precis samma problem för en halv timme sedan, man jag höll in av/på o home knappen tills den stängde av sig o ananasen kom upp o sen startade den o har in e märkt av något konstigt sen dess

Rolle
    Member

@esarp 12256 wrote:

jag hade precis samma problem för en halv timme sedan, man jag höll in av/på o home knappen tills den stängde av sig o ananasen kom upp o sen startade den o har in e märkt av något konstigt sen dess

vägrar samarbeta med mig =/

EDIT: nu fick jag upp ananas jävlen ^^ – dock fick jag inte in Installer å de andra programet… hmm – har dock tillgång till alla filer i Browlern nu

Notera att jag Inte avinstallerade Itunes 8 (stängde ner det i “Aktivitetshanteraren”)

mossarelli
    Member

Jag har ingen ananas alls. Inte ens en sån där som snurrar för att visa att mobilen laddar. Försökte lägga in en manuell bootlogo men det funkade nog inte.

Rolle
    Member

någon som fot Installern å de andra programet? – det har nämligen inte jag fot =/

vet inte riktigt hur mmin Boot-loga är häller.

ska nog återsälla sen då det kommer en officiell Jailbreak för Windows. å göra om det ordentligt.

iohan
    Member
    Post count: 167

Följde exakt denna guide, men från en annan sida och det fungerade finfint.

mossarelli
    Member

@rolle 12336 wrote:

någon som fot Installern å de andra programet? – det har nämligen inte jag fot =/

vet inte riktigt hur mmin Boot-loga är häller.

ska nog återsälla sen då det kommer en officiell Jailbreak för Windows. å göra om det ordentligt.

När jag inte fick Cydia och installer på mobilen, så avinstallerade jag iTunes och installerade 7.7-versionen. Det löste mitt problem.

Ponyboy
    Member

Nu orkar jag inte vänta på längre på en lättare sätt. Ska ge mig in på Mossarellis sätt. Önska mig lycka till då jag är helt grön när det gäller jailbreak..

Och ja, jag har sett att det står “INTE FÖR NYBÖRJARE”.

mossarelli
    Member

Lycka till Ponyboy. Om du följer guiden till punkt och prick och även avinstallerar iTunes så borde resultatet ha en 90% garanti av att lyckas. Sen kan ju en bagge sitta i USB-sladden, men det går på självrisk.

Ponyboy
    Member

@mossarelli 12462 wrote:

Lycka till Ponyboy. Om du följer guiden till punkt och prick och även avinstallerar iTunes så borde resultatet ha en 90% garanti av att lyckas. Sen kan ju en bagge sitta i USB-sladden, men det går på självrisk.

Tusen tack..

Det funkade skit bra!!! :D:D:D Guiden var klockren. Det tog lite tid innan jag lärde mig använda QuickPWN men sen gick det smidigt. Nu har jag installerat Cycorder och den funkar bra också, ska ladda ner NESemulator nu..

Vågar man installera itunes 8 igen, kan den hänga sig om man gör det?

Rolle
    Member

@ponyboy 12506 wrote:

Tusen tack..

Det funkade skit bra!!! :D:D:D Guiden var klockren. Det tog lite tid innan jag lärde mig använda QuickPWN men sen gick det smidigt. Nu har jag installerat Cycorder och den funkar bra också, ska ladda ner NESemulator nu..

Vågar man installera itunes 8 igen, kan den hänga sig om man gör det?

fungerar bra med 8an. jag av installerade inte änns det.

mossarelli
    Member

@rolle 12507 wrote:

fungerar bra med 8an. jag av installerade inte änns det.

Vi alla har olika problem. Jag försökte din version att stänga av alla program i aktivitetshanteraren men den var så jäkla envis.

Rolle
    Member

@mossarelli 12575 wrote:

Vi alla har olika problem. Jag försökte din version att stänga av alla program i aktivitetshanteraren men den var så jäkla envis.

ok, skumt att det ska ta så lång tid för ett officiellt program att komma ut så man kan Jailbreaka ordentligt 😡

Ponyboy
    Member

Några problem efter att jag jailbreaka min iphone igår..

Jag ladda helt full igår innan jag skulle sova sen tog jag ut den från laddaren och tryckte på sleep knappen. När jag vaknade på morgonen så ser jag att batteriet har halverats och på min usage står det 8h 36 min.
    Vad kan det vara som drar batteri när iphonen är i sleepmode? Hade stängt av SSH och 3G, wifi var på.

En annan problem att nu när jag spelar vissa spel som man inte behöver röra skärmen på så kommer knapplåset upp. Skärmen blir svart och om öppnar knapplåset så hamnar jag precis där jag var förut. Har nån annan också upplevt det här??

Sean
    Member
    Post count: 48

Hej!
    Jag har nu prövat med denna väg.
    Har dock ett problem; kan ej välja Root folder i DiskAid, det går bara att vara i media foldern. Vad beror detta på?

Det har funkat förut innan 2.1!

Victorius
    Member
    Post count: 88

@ponyboy 12604 wrote:

Jag ladda helt full igår innan jag skulle sova sen tog jag ut den från laddaren och tryckte på sleep knappen. När jag vaknade på morgonen så ser jag att batteriet har halverats och på min usage står det 8h 36 min.
    Vad kan det vara som drar batteri när iphonen är i sleepmode? Hade stängt av SSH och 3G, wifi var på.

En annan problem att nu när jag spelar vissa spel som man inte behöver röra skärmen på så kommer knapplåset upp. Skärmen blir svart och om öppnar knapplåset så hamnar jag precis där jag var förut. Har nån annan också upplevt det här??

Det händer för mig jämt när ja lirar Spore. Första programmet det var så för men så testade jag Asphalt race 4 lr vare heter och samma sak där. Och jag har fw 2.0.2

mossarelli
    Member

@ponyboy 12604 wrote:

Det finns en person till som har fått problem med batteritiden på mobilen efter uppdatering. Låt batteriet tömma ut sig och ladda mobilen på nytt när den är tom sen. Löser inte detta problemet så får du återställa mobilen.
    @sean 12606 wrote:

Hej!
    Jag har nu prövat med denna väg.
    Har dock ett problem; kan ej välja Root folder i DiskAid, det går bara att vara i media foldern. Vad beror detta på?

Det har funkat förut innan 2.1!

Pröva iPhoneBrowser.

Ponyboy
    Member

Efter att jag jailbreaka min mobil så har jag fått en ny tecken bredvid batterivisaren. Den ser ut som en plus tecken med 2 pubkter framför [+..].
    Någon som vet vad det är för nåt???

Zike
    Member
    Post count: 571

Gjorde detta nu för första gången.. stötte på två problem (och läste dom)

när programmet bad mig välja firmware hittade jag inget sådant i paketet men letade runt och hittade det här: Jailbreak iPhone 2.1 | QuickPWN

när programmet bad mig hålla ner knapparna i olika ordning gjorde jag först fel, men det var bara att börja om och då gick det perfekt.

mossarelli
    Member

@zike 12802 wrote:

Gjorde detta nu för första gången.. stötte på två problem (och läste dom)

när programmet bad mig välja firmware hittade jag inget sådant i paketet men letade runt och hittade det här: Jailbreak iPhone 2.1 | QuickPWN

när programmet bad mig hålla ner knapparna i olika ordning gjorde jag först fel, men det var bara att börja om och då gick det perfekt.

Det är ganska SJÄLVKLART att jag inte kägger ner firmwarefiler i paketet. Det finns redan många bättre sätt att ladda ner firmware-filer om inte bara göra det i ITUNES.
    @ponyboy 12782 wrote:

Efter att jag jailbreaka min mobil så har jag fått en ny tecken bredvid batterivisaren. Den ser ut som en plus tecken med 2 pubkter framför [+..].
    Någon som vet vad det är för nåt???

Det betyder att någon form av program körs. Jag får den när jag spelar quake och super mario.

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.