Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Räcker 0,5 GB att surfa för/månad?
-
AuthorPosts
-
Ska göra slag i saken och skaffa mig en iPhone 3GS 16GB, det enda jag är fundersam över när det kommer till telias abonnemang är om 0,5 GB verkligen är tillräckligt när det kommer till surf/månad? Kommer använda den helt normalt men kan tänka mig att man är ute och leker en hel del på internet… någon som vet?
@jofu 63736 wrote:
Ska göra slag i saken och skaffa mig en iPhone 3GS 16GB, det enda jag är fundersam över när det kommer till telias abonnemang är om 0,5 GB verkligen är tillräckligt när det kommer till surf/månad? Kommer använda den helt normalt men kan tänka mig att man är ute och leker en hel del på internet… någon som vet?
Beror helt på vad för typ av sidor du ska surfa på. Går du in på aftonbladets mobilsida så drar det inte speciellt mycket. Går du in på deras vanliga websida, så drar det otroligt mycket p.ga reklam osv. Lyssnar du på radio, spotify osv?
Jag skulle vilja utveckla frågan lite; Jag gå i samma funderingar som Jofu, alltså om 0.5 gb räcker. Jag kommer mestadels att läsa tidningar, aftonbladet, svd, expressen, samt sidor som facebook, blocket, kanske enstaka youtubeklipp (väldigt få, kanske inga om det ej räcker med 0.5 gb). Tror ni 0.5 gb räcker för mig?
Tack på förhand!
Jag har kört med 0.5mb i två år och det räckt.
kolla lite här https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4991-hur-mycket-datatrafik-gor-ni-av-med.html@bozz 63768 wrote:
Jag har kört med 0.5mb i två år och det räckt.
kolla lite här https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4991-hur-mycket-datatrafik-gor-ni-av-med.htmlHur har du surfat då? Dvs. vilken sort sidor, youtube etc.
Tack för länken föresten. 🙂
Exempel på dataförbrukning för 500 MB:
Aftonbladet wap: 6250 ggr
Sökning på Google: 32 500 st
Radio (mobil.sr.se): 1500 min
Mail: 75 000 st
You Tube-klipp: 175 sthört att man ska få ett sms när man har överstigit 500mb, och att det går mycket slöare efter det.
vet inte om de stämmer? 🙂
@mrsmart 63770 wrote:
Hur har du surfat då? Dvs. vilken sort sidor, youtube etc.
Tack för länken föresten. 🙂
Surfar ungefär som du beskrev. Ska man bara surfa (då räknar jag in aftonbladets-intemobilsida-liknande sidor också) och kolla några st youtubeklipp räcker det gott och väl. Ska du däremot lyssna på radio/spotify går det åt ganska fort. Men man kan lyssna radio/spotify efter de sänkt hastigheten så..
@raekan 63827 wrote:
hört att man ska få ett sms när man har överstigit 500mb, och att det går mycket slöare efter det.
vet inte om de stämmer? 🙂
Från telia får man det iaf. Går tyvärr ganska mycket slöare efter det. Håller dock för att surfa på mobilsidor..
Mitt tips är att testa. Det är ju ingen bindningstid så börja med 500mb, om det är för lite byt upp dig 🙂
Jag har 0.2 och haft det i ett halvår och det funkar kanon.
använder ca 1200mb på 3 månader så det klarar du dig fint på, se upp för att ladda ner en massa apps bara 🙂
Jag skulle säga att det inte räcker med 0,5 gb mån.
Jag kommer upp i ca 1 gb/mån och då sitter jag inte å surfar hela tiden.
På jobbet under raster, kollar facebook och aftonbladet.
Msn är på hela tiden.@jonneracer 73074 wrote:
Jag skulle säga att det inte räcker med 0,5 gb mån.
Jag kommer upp i ca 1 gb/mån och då sitter jag inte å surfar hela tiden.
På jobbet under raster, kollar facebook och aftonbladet.
Msn är på hela tiden.Jag ligger på 0,3gb i mån ..
men på köpet kör jag på wifi .
hemma wifi . Spotfiy kör jag låtarna offline . -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.