Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Radera alla kontakter?
-
AuthorPosts
-
Tjenare på er. Detta är mitt första inlägg i forumet, är precis reggad, och ja, jag har sökt men inte hittat vad jag ville ha. Köpte min iphone igår(eller, 2 dagar sedan tekniskt sett, 10 juni) och är OTROLIGT nöjd med den! Har länge suktat efter en iphone och äntligen fick jag chansen, för underbara 2500 kr och han bodde enbart några kvarter från mig!
Nåväl, nu till problemet! Han tog bort allt förutom sina kontakter, ungefär 500 kontakter .. Har ingen aning hur jag ska få bort dem :/ Har laddat ner simport så jag vet hur jag får mina kontakter från simkortet till iphonen, det jag vill är att få bort alla kontakter som var där innan, och det vill jag _inte_ göra manuellt, hade tagit timmar. Hoppas ni kan hjälpa mig, sökt i 30 min och hittat saker om itunes och outlock express för att hantera kontakter, men förstår inte hur jag ska göra det .. Även läst om iSync, men inte riktigt förstått. Hoppas någon kan hjälpa mig mitt i natten 🙂
Vi hörs och tack för ett bra forum! Vänligen svara, om än något 🙂
Edit:
Hittade denna tråd:
https://www.iphoneinfo.se/forum/showthread.php?t=537&highlight=kontakter
Förstod allt tills man ska SSHa in i /var/.. Grekiskan för mig 🙂 Kan ngn förklara lite snabbt och säga vad SSH betyder? Tack på förhand, ska söka lite men verkar lite för avancerat för mig inatt 😛@confuse 4672 wrote:
Tjenare på er. Detta är mitt första inlägg i forumet, är precis reggad, och ja, jag har sökt men inte hittat vad jag ville ha. Köpte min iphone igår(eller, 2 dagar sedan tekniskt sett, 10 juni) och är OTROLIGT nöjd med den! Har länge suktat efter en iphone och äntligen fick jag chansen, för underbara 2500 kr och han bodde enbart några kvarter från mig!
Nåväl, nu till problemet! Han tog bort allt förutom sina kontakter, ungefär 500 kontakter .. Har ingen aning hur jag ska få bort dem :/ Har laddat ner simport så jag vet hur jag får mina kontakter från simkortet till iphonen, det jag vill är att få bort alla kontakter som var där innan, och det vill jag _inte_ göra manuellt, hade tagit timmar. Hoppas ni kan hjälpa mig, sökt i 30 min och hittat saker om itunes och outlock express för att hantera kontakter, men förstår inte hur jag ska göra det .. Även läst om iSync, men inte riktigt förstått. Hoppas någon kan hjälpa mig mitt i natten 🙂
Vi hörs och tack för ett bra forum! Vänligen svara, om än något 🙂
Edit:
Hittade denna tråd:
https://www.iphoneinfo.se/forum/showthread.php?t=537&highlight=kontakter
Förstod allt tills man ska SSHa in i /var/.. Grekiskan för mig 🙂 Kan ngn förklara lite snabbt och säga vad SSH betyder? Tack på förhand, ska söka lite men verkar lite för avancerat för mig inatt 😛För att ta bort alla kontakter så är jag inte riktigt säker på om det räcker att återställa telefonen genom inställningar-menyn, men det borde ju göra det tycker man.
För att göra det via Outlook (inte express) så kopplar du in din gamla telefon i datorn och synkroniserar den mot Outlook. Om du har en Nokia så använder du dig av Nokia PC Suite (går att ladda ner på deras hemsida), om du har någon annan telefon så går du in på tillverkarens hemsida och kollar hur man gör.
Sedan kopplar du in din iPhone, så går du in i iTunes och väljer att kontakter ska synkroniseras med Outlook, tryck sedan synkronisera och det är klart.
Superenkelt faktiskt.
Jag vill inte återställa ..
Hmm, har en cect P168, kinamobil, aka iphoneklon, tror inte det finns ngt pcsuite till den 😛 Men .. Ska se om jag hittar ngn annan lur 😛 Tack 🙂 Hör av mig här igen om jag behöver mer hjälp(antaligen).
Edit: Vart hittar jag outlook? Är det gjort av microsoft?
@confuse 4681 wrote:
Jag vill inte återställa ..
Hmm, har en cect P168, kinamobil, aka iphoneklon, tror inte det finns ngt pcsuite till den 😛 Men .. Ska se om jag hittar ngn annan lur 😛 Tack 🙂 Hör av mig här igen om jag behöver mer hjälp(antaligen).
Edit: Vart hittar jag outlook? Är det gjort av microsoft?
Ja, Microsoft Outlook. Det brukar följa med i Windows eller Microsoft Office-paketet.
Jag menar alltså inte att återställa telefonen som i att du måste låsa upp den igen, utan bara återställa alla inställningar. Så att den blir som nyköpt helt enkelt. Om han ändå hade tagit bort allting förutom sina kontakter så spelar det väl ingen roll?
Men lycka till! Försök googla t ex “cect p168” +sync* eller liknande.
Orka busringa :p Snackade med min polare som har iphone så nu har jag hittat outlook xD Förstod inte riktigt vad ni menade, men nu har jag iaf lagt in alla mina kontakter där och fått in dem i itunes, fast när jag skulle överföra dem så stod det att mejlen inte var inställd lr ngt .. Sedan hade alla kontakter dock försvunnit(som jag ville), så la in alla från simkortet. Så nu verkar allt vara löst, ska försöka fixa allt igen ändå så jag får det som jag vill ha det 🙂
Tack iaf för hjälpen! Ni kan låsa denna tråd 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.