Radera allt innehåll utan att återställa?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Radera allt innehåll utan att återställa?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 64

Ska nu sälja min gamla 3G, måste ta bort alla uppgifter som t.ex iTunes konto mm mm … hur ska jag göra detta utan att återställa telefonen då den är jailbreakad.. dock sitter jag på 3.1.2 05.11.07 så borde ju gå att återställa o sedan JB på nytt.. hur funkar Blackra1n, då det e det jag har, låser den upp telefonen samtidigt?

Hur får jag bort mitt iTunes konto??

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Har du sparat dina SHSH så kan du ju bara återställa, nedgradera och sedan jailbreaka igen.

Tobbe_L
    Member

@xenomorph.se 65354 wrote:

Har du sparat dina SHSH så kan du ju bara återställa, nedgradera och sedan jailbreaka igen.

det har jag ej gjort… vill ju ej sabba telefonen nu när den e såld :S

kan man ej radera iTunes manuellt?

Cophe
    Member

@tobbe_l 65355 wrote:

det har jag ej gjort… vill ju ej sabba telefonen nu när den e såld :S

kan man ej radera iTunes manuellt?

Nej förstår det. Du kan logga ut ifrån ditt itunes konto på Inställningar/Affär (logga ut). Resten är ju bara att ta bort.

Tobbe_L
    Member

eller ja ta bort sitt befintliga konto menar jag

Tobbe_L
    Member

är kontakterna sparade på telefonen?.. hur får jag bort dom? plockar ut sim, startar tel o raderar en efter en eller?

Cophe
    Member

@tobbe_l 65358 wrote:

är kontakterna sparade på telefonen?.. hur får jag bort dom? plockar ut sim, startar tel o raderar en efter en eller?

Ja, dom är sparade på telen. Vet inte om cydia har något som gör att alla kontakterna åker, annars får det bli en och en. Du kan även synca den mot en tom adressbok t.ex. Outlook. Kom ihåg att kryssa i “Ersätt kontakter” Under fliken Info ifall du ska göra detta.

EDIT:

Känner du att du klarar av o pilla lite med telen så finns denna guide:

How to delete all contacts from IPHONE at once

If you are using Itunes for windows and have synced your contacts with Windows address books and your contact list is now filles with all of your contacts email addresses, here is a quick way to delete your address book at once.

create 2 empty text files on your desktop and rename them to

AddressBookImages.sqlitedb

and

AddressBook.sqlitedb

copy/overwrite these empty files into ” /var/root/Library/AddressBook” folder, using “Ibrickr”

this will empty your contacts list
    , since all contacts are stored in those two files.
    * This wont take effect untill you restart your Iphone

Cheers!

How to delete all contacts from IPHONE at once

Mvh

Tobbe_L
    Member

tackar o bugar… kör dock mac 😉

Cophe
    Member

@tobbe_l 65364 wrote:

tackar o bugar… kör dock mac 😉

Ok, du kan ju prova att googla runt lite själv med.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ladda bara ned 3.1.2 från iPod, iPhone and iPad Firmware Download och återställ genom att hålla ned SHIFT och klicka på Återställ i iTunes. Jailbreaka sedan och lås upp med Blacksn0w. Klart

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.