Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Råkade radera en bild som jag vill ha tillbaka
-
AuthorPosts
-
Ja, många kanske tycker att det är en dum fråga. Men kan man hämta typ någon kod någonstans i mobilen så att man kan hämta en bild man råkat ta bort? Typ som “papperskorgen” på datorn.
Har för mig att jag läste någonstans att det gick.
Och bara för att: jag råkade ta bort bilden när ja va lite rund om fötterna. Va på krogen och tog ca 5-6 skit bilder. När jag sedan skulle ta bort bilderna fick jag ett flow och råkade ju dumt nog ta bort en bild som är den mest lyckade ja gjort i “ColorSplash”.
Grymt app förövrigt.
Men alltså, går det gå in i typ “DiskAid” och hämta sånt man tagit bort? Finns ju något app på cydia som gör att man raderar koderna föralltid, därför inbillar jag mig att någonstans finns den där bilden och ruttnar.
Så länge bilden inte skrivits över finns den kvar,vet dock inte hur man “räddar” den.
sök i cnettv.com ja kommer ihåg att ja såg nått sånt
har samma problem, vill ha tillbaka en inspelad film som en polare råkade radera :/
det finns företag som jobbar med sånt, dock kostar det en del. kanske inte är svårt. sen finns det programvaror för pc där man kan återskap hela hårdisken, nåt jag gjort själv efter att raderat fel disk en gång, ett misstag man gärna inte gör om, om iphonen hade fungerat som ett mobilt minne så hade man säkert kunnat göra det själv fast med en mac variant av get data back, som programmet jag använde.
men att hitta ett företag som jobbar med att rädda data från diskar som krashat och annat är nog det säkraste kortet, det är ju inte helt säkert att det kommer fungera då det kan som sagt vara överskrivet redan av saker du gjort, som att tagit ett nytt foto. desto längre du/ni väntar desto otroligare kommer det vara att ni får det tillbaka, och räkna med att få betala för det.
@trub 30935 wrote:
det finns företag som jobbar med sånt, dock kostar det en del. kanske inte är svårt. sen finns det programvaror för pc där man kan återskap hela hårdisken, nåt jag gjort själv efter att raderat fel disk en gång, ett misstag man gärna inte gör om, om iphonen hade fungerat som ett mobilt minne så hade man säkert kunnat göra det själv fast med en mac variant av get data back, som programmet jag använde.
men att hitta ett företag som jobbar med att rädda data från diskar som krashat och annat är nog det säkraste kortet, det är ju inte helt säkert att det kommer fungera då det kan som sagt vara överskrivet redan av saker du gjort, som att tagit ett nytt foto. desto längre du/ni väntar desto otroligare kommer det vara att ni får det tillbaka, och räkna med att få betala för det.
Oj glömde bort att ja gjorde den här tråden.
Men iallafall, det är nog lite overkill o anlita ett företag för att leta efter en bild 😀 Känns som de inte är allt för svårt o hitta den? Det borde ju finnas nån mapp nån stanns som de ligger borttagna grejer.
@victorius 31014 wrote:
Oj glömde bort att ja gjorde den här tråden.
Men iallafall, det är nog lite overkill o anlita ett företag för att leta efter en bild 😀 Känns som de inte är allt för svårt o hitta den? Det borde ju finnas nån mapp nån stanns som de ligger borttagna grejer.
nej det fungerar inte så.
filen ligger på samma plats på hårdisken den gjorde från början, om den inte blivit överkskriven, papperskorgen är en illusion av att nåt flyttas, det är bara ett register som säger att den datan ligger i papperskorgen. bara ett av 3 lägen. finns, borta, papperskorgen.
borta = data är öppen för att skrivas över.@trub 31016 wrote:
nej det fungerar inte så.
filen ligger på samma plats på hårdisken den gjorde från början, om den inte blivit överkskriven, papperskorgen är en illusion av att nåt flyttas, det är bara ett register som säger att den datan ligger i papperskorgen. bara ett av 3 lägen. finns, borta, papperskorgen.
borta = data är öppen för att skrivas över.aa okej. så om man tagit några fler bilder nu så är den överskriven eller?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.