Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › råkade uppdatera och nu funkar den inte!
-
AuthorPosts
-
Jag köpte min iphone begagnad, och den var olåst. och igår råkade jag uppdatera den via itunes, och nu står det att jag måste sätta i det första simkortet eller nått. och iphonen går inte att använda, är bara en bild med en sladd och itunes symbolen! HJÄLP! 😮
Det var inte så bra.. Som jag fattat det, så har du uppdaterat till 3.1 och därmed också ditt basband, stämmer det ? och därför kommer du inte kunna låsa upp den till andra operatörer . Vi får se om det kommer en upplåsning till 3.1..
jag vet faktiskt inte alls vad jag gjorde, var liksom inte meningen, men tror inte ens att uppdeteringen slutfördes, står att jag ska sätta i det första simkortet
Vilken iPhone är det?
2G, 3G eller 3GS?
det är en iphone 3g
@saraawikstrom 42214 wrote:
det är en iphone 3g
Om du har en låst 3G så kan du få vänta länge på en upplåsning till den.
Kan dröja allt från 2 veckor till 6 månader.
Är den ursprungligen köpt i Sverige eller utomlands?
köpt i svergie
@saraawikstrom 42219 wrote:
köpt i svergie
Nu vet jag inte hur gammal den är, men om den är äldre än 12 mån kan du låsa upp den hos operatören som den köptes hos.
Eller så får du använda den operatör som den är låst till.
Eller vänta…..:(
nej den är köpt i juni tror jag, köpte den begagnad, men inte i min stad!
@saraawikstrom 42222 wrote:
nej den är köpt i juni tror jag, köpte den begagnad, men inte i min stad!
Det är nog bara att hålla tummarna, och hoppas att det kommer en upplåsning.
Kan man inte nedgradera os och basband och köra redsn0w?
Dev team har redan släppt PwnageTool 3.1 för mac. så det lär inte dröja länge tills en för windows kmr ut och då kan du Jailbreaka den och Unlock it.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.