Räkning från Telia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Räkning från Telia

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej,
    Jag hittade inget lämpligt svar här på forumet så därför skriver jag detta. Var i Tyskland tidigare i år och sedan när jag kom hem fick jag en alldeles för stor räkning från Telia för internet användning. Så min fråga är om detta kan stämma då jag hade Data Roaming avstängd och under EDGE så var det tomt i APN rutan, då borde jag väl inte komma åt Telias internet eller, har jag fel?
    Tack på förhand.

mvh
    Stekman

ptr
    Member
    Post count: 248

säker att du inte hade surfat massor innan? jag hade bara testat lite i början när jag fick min iphone och itne hade något wifi hemma, gick väl på sisådär 500kr för någons dag lite lek 😛

stekman
    Member

på räkningen stog det att jag hade använt telias nätverk för x kronor i tyskland, så det var inge lek här hemma i sverige… Så kan ngn vara snäll och hjälpa mig med mitt problem.
    Mvh
    stekman

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@stekman 4509 wrote:

på räkningen stog det att jag hade använt telias nätverk för x kronor i tyskland, så det var inge lek här hemma i sverige… Så kan ngn vara snäll och hjälpa mig med mitt problem.
    Mvh
    stekman

Skickade du MMS? SMS? Ringde? Är du övertygad om att det inte finns någon som helst möjlighet till att du använt dig av internet eller liknande i Tyskland?

I vilket fall som helst så är den enda som kan hjälpa dig med detta Telia. Såvida ingen här på forumet jobbar på Telia så får du ingen hjälp här.

Ring till dem, förklara att du inte på något sätt använt nätet Tyskland och att du tagit alla möjliga åtgärder för att motverka detta och fråga om de möjligtvis kan se i vilken situation du använt internet. Fråga även vilka tider det handlar om.

stekman
    Member

ah okey, tack för svar. Det stod på räkningen att jag hade skickat sms för x antal kronor men det har väl inget med nätverksanvändning att göra, lr?
    Det enda nätverk användning jag har använt var hotellets trådlösa nätverk. Men den kan väl inte ha hoppat över från hotellets wifi till telias om jag hade de ovannämnda inställningarna, lr har jag fel?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.