Ram i 3G

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Efter omstart får jag ledigt ram på ca 40-50 MB
    efter nån timme och några öppningar och stängningar av olika/div appar sjunker båten till 20-30 mb.

användning av sbsettings för att döda processer och rensa ram verkar inte hjälpa så mycket alls.

upplever min 3G VÄLDIGT seg jämfört hur den kändes när jag fick den (2 månader sen)

vad ligger ram minnes använding hos er ?? vad verkar som normalt för en 3G ?
    (körd med 3.0)

carpe
    Member
    Post count: 904

Jag ligger aldrig upp emot 30mb ledigt. Jag är glad ifall jag idlar över 20mb.
    Men vid normal använding så ligger jag på runt 15mb.

Akta dig för att lämna en sida öppen i safari, lämna alltid en tom sida(ifall du kan), för safari slukar minne.

Prototive
    Member

ahh tack för tipset
    har alltid dödat safarin i processer men inte tänkt på nån sida :S

carpe
    Member

Nått som jag dock har märkt, är att SBsetting kan frigöra en massa minnen, upp till 50mb såg jag nu. Förut då jag skrev så pratade jag utifrån “FreeMemory” som bara frigör upp till 23mb typ. Undra vad SBsettings kommer åt som inte Freememory gör.

carpe
    Member

Edit: Dubbelpost.

Prototive
    Member

skumt min rengör max upp till 40 mb
    bara om jag dödar mail appen

annars om jag låter mail appen köra så lyckas den få rent ynka 20~25 mb :S

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

@carpe 39440 wrote:

Nått som jag dock har märkt, är att SBsetting kan frigöra en massa minnen, upp till 50mb såg jag nu. Förut då jag skrev så pratade jag utifrån “FreeMemory” som bara frigör upp till 23mb typ. Undra vad SBsettings kommer åt som inte Freememory gör.

FreeMemory kom med en uppdatering nyligen så nu dödar min upp till 50MB. Så kallat “Game mode”

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.