Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Rebel – Ingen signal.
-
AuthorPosts
-
Tjenare. Jag har beställde ett rebel kort från http://www.mr-rebel.se häromdagen. Fick det förrigår. Men det vägrar fungera med mitt Comviq 2g kort. Jag sitter på 02.30.03 baseband. Jag har testat lite olika frimwares som 2.0.2 upp till 2.2.1 men inget fungerar. Jag får inte ens signal med telia kort :s
Den är inte köpt i sverige därför kan jag inte lämna in någonstans för att fixa den. Vad ska jag göra 🙁 :confused:
Tacksam för all hjälp.
Finns väl inte mycket att göra, 02.30.03 baseband är ju rätt låst, och max 10% av “rebel”simkorten fungerar för det, och om det fungerar så buggar det som satans tydligen.
Så du får väl vänta på att det går att låsa upp 02.30.03 helt enkelt.
Är teliakortet 3g?
Eftersom den är köpt utomlands är den låst till ett utländskt telenät,och det enda är att hoppas på devteam,om dom inte fixar det är telefonen värdelös.
Det är bara svensksålda lurar som är låsta till svenska operatörer så att testa ett teliakort är i detta fall meningslöst.Ledsen att behöva komma med dessa dåliga nyheter,hoppas det löser sig!Tack för svaren.
Hur vet man vilket land det kommer ifrån?
Står designad i California men Assembled in China på baksidan.Men är det möjligt att jag bara testar massa olika rebel kort och hoppas på att ett fungerar?
Tillverkningsland och försäljningsland är inte samma sak.Alla iphonemodeller är designade hos apple i cupertino,kalifornien och tillverkas i sydostasien.Vilket telenät dom är låsta till beror på var telefonen sålts,ex:
Storbrittanien,O2.
USA,AT&T.
Sverige,telia,telenor,halebop.(beror på var och när den är köpt).
Norge,telenor (norska nätet).
Finland,teliasonera (finska nätet).
Hoppas denna information är till någon hjälp.@karzan 30200 wrote:
Tack för svaren.
Hur vet man vilket land det kommer ifrån?
Står designad i California men Assembled in China på baksidan.Men är det möjligt att jag bara testar massa olika rebel kort och hoppas på att ett fungerar?
om det är RebelSim NoCut so ska det låsa upp 2.2.1
återställ och jailbreaka så aktiveras luren oavsett vilket land det kommer ifrån
sen följer du den guiden från s.6 till s.10 för att få rebelsim o funka med din 2g tele2@qeudee 30203 wrote:
om det är RebelSim NoCut so ska det låsa upp 2.2.1
återställ och jailbreaka så aktiveras luren oavsett vilket land det kommer ifrån
sen följer du den guiden från s.6 till s.10 för att få rebelsim o funka med din 2g tele2Jo. Jag har ett RebelSim NoCut. Jag gjorde allting i guiden men det fungerade inte iallafall :(:(
Hur länge tror ni man kommer få vänta tills någon kommer på något för 02.30.03?@karzan 30224 wrote:
Jo. Jag har ett RebelSim NoCut. Jag gjorde allting i guiden men det fungerade inte iallafall :(:(
Hur länge tror ni man kommer få vänta tills någon kommer på något för 02.30.03?det kommer troligen INTE, även för BB 4.80 som kommer med OS 3.0 tänker dem göra en customizad FW med BB 2.28 med pwnage tool…
@karzan 30240 wrote:
Så vad ska jag göra med min telefon :/
Är det värt att ha kvar den och vänta eller ska jag sälja ?Om den är låst till en utländsk operatör och fakesim inte funkar är det knappast nån idé att sälja.
Vad du än betalade för den så har du troligen slängt dom stålarna i sjön,eftersom telefonen kanske aldrig kommer att fungera riktigt.Men det är det att innan jag köpte den så hade förra ägaren ett telia kort i den som fungerade. Det var med baseband 02.28.00 då.
Ja,med gamla basebandet gick det utmärkt att låsa upp med yellowsnow,men eftersom du har uppgraderat så kan du glömma yellowsnow.
Ledset för dig,men du är knappast ensam om liknande problem.@qeudee 30229 wrote:
det kommer troligen INTE, även för BB 4.80 som kommer med OS 3.0 tänker dem göra en customizad FW med BB 2.28 med pwnage tool…
Det kommer nog komma, faktiskt. Det som misstänks är att Dev-Team har en idé för att låsa upp 02.30.03, men om dom släpper det nu, så kommer Apple täppa till det lilla säkerhets-hålet också. Men eftersom Apple inte vet om detta lilla hål nu, så finns det kvar i OS 3.0’s BB 🙂 Så då kan Dev-Team fixa en officiell upplåsning till 3.0 också 😀 Som sagt, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge :rolleyes:
försök o kontakta säljaren o fråga om vilket land det kom ifrån
Vad exakt är det som händer när du sätter igång luren och rebelsimet.
Försöker du få igång det med 3G, så fungerar detta tydligen inte så bra. Men 2G ska funka men för detta måste du stänga av 3G under inställningarna.Har du även provat att sätta på och stänga av flygplansläge? Vad är det för version av firmware på rebelsimet.
Allt beror på vad du ser när du sätter i kortet i luren….
@fireminded1 30281 wrote:
Vad exakt är det som händer när du sätter igång luren och rebelsimet.
Försöker du få igång det med 3G, så fungerar detta tydligen inte så bra. Men 2G ska funka men för detta måste du stänga av 3G under inställningarna.Har du även provat att sätta på och stänga av flygplansläge? Vad är det för version av firmware på rebelsimet.
Allt beror på vad du ser när du sätter i kortet i luren….
Jag har ju inget 3G kort så jag har kört med det off. Även testat på för att bara se om det är gör något. Testat allt möjligt faktiskt. Jag vet inte va det är för frimware på rebelsimet, men jag köpte den på Binero – bäst på domännamn, vänligast på webbhotell.. Och då köpte jag ett singel iPHONE 3G V 2.2.1 kort. Inget med sån där man uppgraderar kortet med och så.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.