Rebel Simcard, nån som har testat?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Rebel Simcard, nån som har testat?

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Member
    Post count: 461

Här är ett annat sim unlock som är billigare och också ska kunna låsa upp iPhone 3G.

Rebel SimCard – Unlock iPhone 3G – Nokia Motorola Mobile Phone

storpack
    Member
    Post count: 86

Beställt och ska komma från England nästa vecka. Slog till med både kort, klippare samt simkortsprogrammerare. Som du vet så funkar mitt i-smartphone från MRGizmo men jag ville testa rebelkortet ändå. Jag är en nyfiken en.
    Dessvärre åker jag till Rohodos på söndag så det dröjer innan jag kan lämna någon rapport.

Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

@johnfa 10465 wrote:

Här är ett annat sim unlock som är billigare och också ska kunna låsa upp iPhone 3G.

Rebel SimCard – Unlock iPhone 3G – Nokia Motorola Mobile Phone

Jag, och en del andra på MinHemBio kör med Rebelsim, och det fungerar bra. Enda problemet just nu är, att det inte verkar fungerar med alla Telenor 3G simkort.
    Jag har beställd ett Telenor Kontantkort för test. Om inte det fungerar, skickar jag det till Rebelgängen i UK, så att de kan fixa det. Dock är de tinget problem för mig, då jag kör med Tele2/Comviq själv 🙂

Du kan läsa om folks erfarenhet i denna tråden på MinHemBio

Om du är intresserat, så har jag tagit hem ett litet lager med Rebel och tillbehör, och säljer dessa här i Sverige.
    Om du är intresserat av ett rebel, så släng iväg ett Pm till mig. Hade lagt ut en annons på Blocket, men det är tydligen förbjudet att annonsera om någonting som har med mobil-upplåsning på Blocket 🙁

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Vad är skillnaden mellan detta kortet och det som MrGizmo säljer? I-Smartphone unlock-kortet alltså

Lindhardsen
    Member

Kan inte svara på det riktigt, då jag inte vet hur I-Smartphone kortet fungerar rent teknisk.

Mina egna erfarenhet av I-Smartphone är dock inte så bra:

• Jag köpte ett kort på Tradera: Det kortet fungerar bra, men ENBART i 2G nätet. 3G fungerar inte!
    • Jag har även varit hos Mr. Gizmo och testat: Vi var 2 kunder i butiken, och han (Mr. Gizmo) lyckades inte att få det igång på varken sin egen eller våra Iphones…

Därmed skall jag inte säga att det inte fungerar, för visst finns det folk som har fått det att fungera… enligt vad man läser på diverse forum.

RebelSim vet jag personligt fungerar bra med båda Tele2/Comviq och Tre. Däremot är det några problem med Telenor. Så om du har Telenor, så rekommenderar jag inte Rebelsim i dagsläget.
    Men osm jag skriver ovan, så jobbar vi på att fixa telnorsproblemet, så i en kommande firmware kommer det att fungera 😉

Lindhardsen
    Member

Har testat Rebel med 2.1 firmwaren, och det funkar klockrent 😀

jogge
    Member
    Post count: 58

Nu fukar det med Telenor med, tackar Lindhardsen !

Walle75
    Member
    Post count: 10

Hallå lindhardsen!! Kör med ett gevey simkort till telenor men får ej in 3g på det har du nåt bra kort att rekomendera som du vet funkar???? tack på förhand!!!! kan tänka mig köpa ett av dig i såfall!!!!!

Lindhardsen
    Member

Hej Walla!
    Inga av mina kunder som har Telenor, har problem med 3G täckningen, så RebelSim är rätt kort, även för dig.
    Tänk dock på att du bör beställa ett nytt simkort från Telenor, för att rebel skall fungera alls.

Enklaste sättet att köpa kortet, är att gå in och beställa i min webshop 😉
    RebelSimCard – FreeMyPhone – Unlock Iphone 3G – UpplÃ¥sning av Iphone 3G – Iphone 3G utan operatörslÃ¥s – SÃ¥ enkelt är det!

Välkommen i “klubben”!

/Jan

fett0t
    Member
    Post count: 27

@lindhardsen 15388 wrote:

Hej Walla!
    Inga av mina kunder som har Telenor, har problem med 3G täckningen, så RebelSim är rätt kort, även för dig.
    Tänk dock på att du bör beställa ett nytt simkort från Telenor, för att rebel skall fungera alls.

RebelSimCard – FreeMyPhone – Unlock Iphone 3G – UpplÃ¥sning av Iphone 3G – Iphone 3G utan operatörslÃ¥s – SÃ¥ enkelt är det!

Välkommen i “klubben”!

/Jan

Tack for kortet!
    det gick snabbt att bestalla och fa hem det.
    funkade direkt!
    klockrent.

fett0t
    Member

Hej Walla!

Välkommen i “klubben”!

/Jan

Tack for kortet!
    funkade direkt!
    klockrent.

fett0t
    Member

Hej Walla!

Välkommen i “klubben”!

/Jan

Tack for kortet!
    funkade direkt!
    klockrent.

Lindhardsen
    Member

Som sagt:
    Välkommen i klubben 😉

Lindhardsen
    Member

Som sagt:
    Välkommen i klubben 😉

Lindhardsen
    Member

Som sagt:
    Välkommen i klubben 😉

chinonino
    Member

Hej Alla

Jag har fått igång mitt rebelsim kort med mitt comviq kort, det enda problemet är att den går över till telia 3G nästan hela tiden. Kommer det kosta mig något när jag ringer från telia? Och varför gör det så?

chinonino
    Member

Hej Alla

Jag har fått igång mitt rebelsim kort med mitt comviq kort, det enda problemet är att den går över till telia 3G nästan hela tiden. Kommer det kosta mig något när jag ringer från telia? Och varför gör det så?

chinonino
    Member

Hej Alla

Lindhardsen
    Member

Detta med Telia är inget du skall oroa dig för. Det är bara Iphonen som bliver förvirrat över att Telia och Tele2 delar 3G nätet (Sweden 3G).
    Du ringer inte i Telias nät, och kommer inte att få någon extra räkning.
    Pratade med en tjej igår som har en olåst Iphone från Italien, och hon har samma “problem”. Det är alltså inget som har med Rebel kortet att göra.

/J

Lindhardsen
    Member

Detta med Telia är inget du skall oroa dig för. Det är bara Iphonen som bliver förvirrat över att Telia och Tele2 delar 3G nätet (Sweden 3G).
    Pratade med en tjej igår som har en olåst Iphone från Italien, och hon har samma “problem”. Det är alltså inget som har med Rebel kortet att göra.

/J

Lindhardsen
    Member

/J

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.