Rebelsim Fungerar nu med 3g, v72i

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Rebelsim Fungerar nu med 3g, v72i

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Äntligen funkar 3g med tele2. Jag lyckades få stabil 3g sändning efter endast ett försök. Har lyckats ta emot och ringa ut, dock inte testat längre samtal. kommer upp i 3g hastighet iaf. Rekommenderas starkt. ladda ner versionen 72i som finns här .

dizzee
    Member
    Post count: 6

fan va gott. 🙂 men får inte tag på filen någon snäll som kan skicka ? 🙂

har fått tag på det nu:
    http://www.x-simcard.com/skin/frontend/default/default/images/video/RebelSetup3.4i.zip

/ kan dock meddela att det ej funkade bättre med 3g för mig med detta hade v64 innan. fortfarande ingen 3g… 🙁

iphone 3g
    version 2.2.1
    modem: 02.30.03
    rebelsim no cut nu v72
    tele2/comviq kompis abonnemang

raven305
    Member
    Post count: 29

Tja! Jag måste bara fråga.. hur lyckades ni få erat rebelsim att funka? har verkligen prövat allt!! Har en iphone med firmwire 2.2.1 baseband 02.30.03

laddade nyss ner den nya versionen v.72 men endå samma problem.. Telefonen bläddra hela tiden mellan inget sim o ingen service.. sen blir det bara helt blankt längst upp till vänster.. ” No bars ” typ.. Har ett Tele2/comviq kompis abonemang.. Please help me =)

wingmax
    Member
    Post count: 3

1. Stäng av Wi-Fi
    2. Stäng av Aktivera 3G (Off)
    3. Stäng av Data-Roaming (Off)
    4. Ta ur släden, stoppa i SIM+Rebelsim
    5. Stoppa i släden i telefonen.
    6. Först visas No service, efter 5 sek visas S COMVIQ, efter 5-10 sek visas No sim, vänta upp till 30 sek så kommer S COMVIQ tillbaka och täckningen höjs gradvis under 30-60 sek.
    7. Gå in och slå på Wi-Fi, Aktivera 3G (ON), Aktivera Data-Roaming (ON). Nu tänds datasymbolen.
    8. Testa ringa samtal.

Man kan få starta om telefonen (Flygplansläge)ett par ggr innan det funkar.
    Eller starta om hela telefonen.
    Ge inte upp det kommer att funka!

Lycka till!

Wingmax

Prototive
    Member
    Post count: 30

jag fixade rebelsimkortet idag…
    men det sades att 3g inte kan fungera med rebelen. :confused:

vad är det jag måste göra för att få 3g att funka ?
    hur tar jag reda på vilken ver det är på rebelen ?

vi provade direkt i affären men nåt knas blev det vilket resulterade till att säljaren fick lägga ner ytterligare ca. 30 min på simmet och rebelen för att få kontakt med tele2

Prototive
    Member
    Post count: 30

jag fixade rebelsimkortet idag…
    men det sades att 3g inte kan fungera med rebelen. :confused:

vad är det jag måste göra för att få 3g att funka ?
    hur tar jag reda på vilken ver det är på rebelen ?

vi provade direkt i affären men nåt knas blev det vilket resulterade till att säljaren fick lägga ner ytterligare ca. 30 min på simmet och rebelen för att få kontakt med tele2

raven305
    Member

@wingmax 33425 wrote:

1. Stäng av Wi-Fi
    6. Först visas No service, efter 5 sek visas S COMVIQ, efter 5-10 sek visas No sim, vänta upp till 30 sek så kommer S COMVIQ tillbaka och täckningen höjs gradvis under 30-60 sek.
    7. Gå in och slå på Wi-Fi, Aktivera 3G (ON), Aktivera Data-Roaming (ON). Nu tänds datasymbolen.
    8. Testa ringa samtal.

Lycka till!

Wingmax

Tja! Gjorde som du sa men får dock ingen kontakt.. När jag går in på operatör så finns comviq med där. Men när jag väljer det så säger den direkt att den tappar singal o att jag ska välja ett annat.. Så tyvärr är samma probölem kvar…Tack för hjälpen endå!

raven305
    Member

@wingmax 33425 wrote:

1. Stäng av Wi-Fi
    8. Testa ringa samtal.

Lycka till!

Wingmax

Tja! Gjorde som du sa men får dock ingen kontakt.. När jag går in på operatör så finns comviq med där. Men när jag väljer det så säger den direkt att den tappar singal o att jag ska välja ett annat.. Så tyvärr är samma probölem kvar…Tack för hjälpen endå!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.