Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › rebelsim funkar inte! han som fixar får 50,- kronor!!! AKUT
-
AuthorPosts
-
Finns aldrig någon garanti för att rebelsim skall fungera. Och du är väl en utav dom som man kan “ha som bevis” för att det inte fungerar för alla.
Snacka med QeuDee här på forumet, han hade nå guide som han följde och fick det att funka.
följ den guiden BOKSTAVLIGEN från s.6 till 10
den funkar inte!!! jag har gjort ALLT STEG FÖR STEG!!! de funkar inte!!!
– om de var stulen, kunde funkar den ändå? Jag tror att de kan va stulen!
– och jag har kollat på operatören: de står Carrier 2.9, vad betyder de?
Att det står Carrier 2.9 betyder troligtvis att den är låst 🙁
Om den är stulen får du gå till polisen och anmäla säljaren 😉
låst till vilken operatör? men rebelsim måste funkar ändå eller?
Till vilken operatör vet jag inte, men om den nu är stulen funkar inget 😉 Annars ja..
vad om man återställa den? Funkar rebelsimcard på den – “OM” den är stulen?
Som mekke sa, är den stulen så funkar _INGET_
Om den är stulen är imei-numret (telefonens identitet) spärrat,detta kan du kolla med polisen,och är den stöldspärrad får du lämna in den och anmäla säljaren.
Tyvärr kommer du isf inte att få tillbaka dina pengar.
Om den inte är stulen kan den vara köpt i utlandet och då låst till en utländsk operatör.
Att köpa begagnat av “nån snubbe” utan ordentlig information är trots ett ofta lågt pris inte alltid en bra affär.WOW 50 spänn!! Inte lite generös du! :laugh:
hahaha 50,- spänn trodde jag att locka uppmärksamhet! men tyvärr kunde ingen hjälpa mig! 🙁 tror den är stöld “utomlands”!!! (låst till O2), vad kan jag göra? kan man låsa upp den med software från devteam? eller bara använda den som en ipod touch “med kamera”?
Om den är stöldspärrad funkar den bara som iPod med kamera,men att behålla den är egentligen inte lagligt.
Om den inte är spärrad kan du försöka med nåt annat fakesim eller programmera om ditt rebel.hur gör man då?
vad är de för nåt “fakesim”?
kan du skicka en PN till mig med länken + info!?
Fakesim=rebelsim,smartsim,turbosim och allt vad dessa adapterkort kallas.
De flesta brukar tyvärr inte funka så bra.
Om din telefon är stöldspärrad funkar inget,eftersom det bara är den ursprunglige ägaren som kan få spärren släppt,men för det mesta byts helt enkelt telefonen ut.
Ifall den är stulen kommer du aldrig att få igång den eftersom du då inte kan legitimera dig som ursprunglig ägare.
Om du ska testa att programmera om ditt rebel behöver du en programmerare,säljs av dom som säljer rebelsim. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.