Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › rebelsim med tre, allt funkar utom…
-
AuthorPosts
-
Jag har en iPhone 3G
Version 2.2.1 (5H11)
firmware 02.30.03Jag har ett rebelsim med tre nu.
Allt funkar utom att ta emot samtal.
Någon som vet vad som är fel?Hej, det är inget som du gör fel utan rebelsim fungerar inte bättre än så med tre tyvärr. 🙁 jag har 2 iphones och 2 olika tre-sim, och jag får samma resultat som du. Mitt bredbands-sim fungerade ganska bra eftersom data-anslutningen fungerar.
Men det finns även ett till problem, med rebelsim så fungerar inte identification och kontakten med nätet som det ska, så konsekvent med normalt ett dygns mellanrum blir ditt sim- kort bannat från nätet och ändå sättet att återställa är att sätta simet i en annan telefon som är korrekt uppläst, då görs något med sim’et som gör att det sedan accepteras.
Så ändå vi kan göra är att hoppas på en bättre firmware till rebelsim. Jag undrar tex om de inte skulle kunna göra custom firmwares till olika nät så att sim’et inte blir kickat.
har precis samma skit som dig, har dock lyckats lösa det på ett hyffsat bra sätt.
Om du har en jailbroken så kan du gå in i cydia/installer och ladda ner ett program som heter insomnia.
Det programmet gör att du kan ha program körandes i bakgrunden.
När du installerat det så drar du bara på typ skype eller ngt ( jag kör det ).
var noga med att läsa skypeguiden som finns här på forumet som gör att man kan använda skype med 3G.det funkar väl i 2timmars intervaller sen får du stänga ner skype och öppna det igen. men det är bättre än inget.
Lider dock inte av samma problem som DrDistorzion, vilken Version har du på simet ?
min nätverksanslutning funkar perfekt utan att bli bannad eller så, måste dock uppdatera nycklarna ca var 5-6 vecka.
Hoppas dom löser den skiten snart iaf så man slipper. Lycka till 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.