Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › rebelsim och nedgradering
-
AuthorPosts
-
Tja, jag är väl som en av alla andra som råkat uppgradera min iphone 3g till 2.2 med ett rebelsim, då tänkte jag att det är väl bara att skaffa ett nytt 2.2 rebelsim så borde den funka igen. Jag mailade freemyphone.se om ett rebelsim då så menade han det att de funkar väldigt dåligt och att han inte rekommenderade det:( .
Den ända lösningen är väl då att lyckas nedgradera den till 2.1 som jag upptäckte var väldigt komplicerat jämfört med att uppdatera den. Så jag undrar
1. Hur funkar rebelsim för er som har 2.2
2. Om någon har en lösning på hur man nedgraderar den från 2.2 till 2.1:)Tack i förväg:o
Det är mycket svårt att nedgradera basebandet, inget du borde försöka med…
Jag vet att det är svårt att nedgraderat den. Men någon som har rebelsim på 2.2???
Jag vet att det är svårt att nedgraderat den. Men någon som har rebelsim på 2.2???
Jag testade min Iphone 2.2 med Rebelsim och mitt 3 sim kort. Funkade inte då 3 enbart använder sig av 3G-nät och det är det hackers killarna har svårt att knäcka. Dock funktar ska det funka med Tele2 tex. som också använder sig av både 2G och 3G nät, då är det bara att ligga på 2G nätet tills de fixat så att Rebelsim funkar med 3G också.
Jag testade min Iphone 2.2 med Rebelsim och mitt 3 sim kort. Funkade inte då 3 enbart använder sig av 3G-nät och det är det hackers killarna har svårt att knäcka. Dock funktar ska det funka med Tele2 tex. som också använder sig av både 2G och 3G nät, då är det bara att ligga på 2G nätet tills de fixat så att Rebelsim funkar med 3G också.
Jag har Rebelsim på min 2.2 jag köpte en programmerare och uppdaterade rebelsimet till den senaste firmwiren och det funkar utmärkt!! 😀
Jag har Rebelsim på min 2.2 jag köpte en programmerare och uppdaterade rebelsimet till den senaste firmwiren och det funkar utmärkt!! 😀
Bra så skaffar jag det och uppdaterare för det är väl bara på beta nivå än:P
Bra så skaffar jag det och uppdaterare för det är väl bara på beta nivå än:P
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.