Rebelsim

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Hej

Jag har köpt en Iphone 3g firmware 2.2 uppdaterad i itunes. så basenbandet är ju uppdatera också, vilket jag inte är så stolt över :(.

Men men jag beställde ett rebelsim precis men vill gärna ha lite fakata om de.

Måste jag jailbreaka min iphone för att rebelsim skall funka?

Kan man använda pinkod?

osv osv.

Någon kunnig kan väl brainstorma lite för mig 🙂

MVH ERICZAAAH

diXet
    Member
    Post count: 236

du kan använda yellowsn0w gratis för o låsa upp iphone 2,2 med den senaste BB

diXet
    Member
    Post count: 236

du kan använda yellowsn0w gratis för o låsa upp iphone 2,2 med den senaste BB

Ericzaaah
    Member

Jo jag vet. Men Min wifi funkar inte.

Fick iphonen yellowsn0wad av han jag köpte den av. fick hem den återställde den för de var några saker so inte funkade. som tex kamera bilderna blev inga bilder de blev bara svart, min wifi funka inte (trodde de berodde på att de kanske blev fel i jailbreakningen). Så jag tänkte att jag kan återställa den och jailbreaka om allt de där installera yelowsn0w genom cydia. men hittade inget nätverk efter heller. har testat på 4 olika nätverk. så yellowsn0w går ju inte för tillfället.

så tänkte ha rebelsim så länge till jag har löst wifi problemet.

förstår du/ni ?

MVH ERIC

Ericzaaah
    Member

Jo jag vet. Men Min wifi funkar inte.

Fick iphonen yellowsn0wad av han jag köpte den av. fick hem den återställde den för de var några saker so inte funkade. som tex kamera bilderna blev inga bilder de blev bara svart, min wifi funka inte (trodde de berodde på att de kanske blev fel i jailbreakningen). Så jag tänkte att jag kan återställa den och jailbreaka om allt de där installera yelowsn0w genom cydia. men hittade inget nätverk efter heller. har testat på 4 olika nätverk. så yellowsn0w går ju inte för tillfället.

så tänkte ha rebelsim så länge till jag har löst wifi problemet.

förstår du/ni ?

MVH ERIC

Pear
    Member
    Post count: 322

RebelSim funkar till alla operatörer, och om du beställde den lilla uppgraders USB-grejen till ditt Rebelsim så du kan uppgradera ditt RebelSim så kan man även få det att fungera med FW 2.2.1 om man vill.
    Du behöver inte jailbreaka telefonen, och det funkar med PIN-kods simkort ja:)

Pear
    Member

RebelSim funkar till alla operatörer, och om du beställde den lilla uppgraders USB-grejen till ditt Rebelsim så du kan uppgradera ditt RebelSim så kan man även få det att fungera med FW 2.2.1 om man vill.
    Du behöver inte jailbreaka telefonen, och det funkar med PIN-kods simkort ja:)

lunkan
    Member
    Post count: 21

Rebelsim funkar inte med den nya uppdateringen 2.2.1.
    Jag gjorde misstaget att uppdatera via Itunes och såg sedan att rebelsims senaste programvara V54i skulle funka med 2.2.1. jag uppdaterade mit rebelkort och det funkar också i ca 2 minuter sen står det “Ingen service”.
    Försöker byta nätverk under operatörer men får som svar. “Nätverk förlorat”.

Vet inte just nu vad jag ska göra då inte Yellowsn0wn funkar med 2.2.1.

Några förslag ???

lunkan
    Member

Rebelsim funkar inte med den nya uppdateringen 2.2.1.
    Jag gjorde misstaget att uppdatera via Itunes och såg sedan att rebelsims senaste programvara V54i skulle funka med 2.2.1. jag uppdaterade mit rebelkort och det funkar också i ca 2 minuter sen står det “Ingen service”.
    Försöker byta nätverk under operatörer men får som svar. “Nätverk förlorat”.

Vet inte just nu vad jag ska göra då inte Yellowsn0wn funkar med 2.2.1.

Några förslag ???

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Vänta på att dev-team hittar på något 🙁

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Vänta på att dev-team hittar på något 🙁

Pear
    Member

Rebelsim släppte ny firmware till deras kort, uppdaterade farsans som kör det, de e v55i beta nu, funkade lika bra som v54i beta, dvs inte alls.. -.-‘

Pear
    Member

Rebelsim släppte ny firmware till deras kort, uppdaterade farsans som kör det, de e v55i beta nu, funkade lika bra som v54i beta, dvs inte alls.. -.-‘

ual
    Member
    Post count: 15

Det verkar som om många inte får det att fungera. Vi har rapporterat detta till Rebelsim och de säger att man kan prova att bocka av rutan där det står “Handle len 0 as 256 for UMTS mode”. Återkoppla gärna om det gick bättre på detta sätt.

Rebelsim säger även att de har hittat en del buggar och att det snart kommer ännu en mjukvara.

ual
    Member
    Post count: 15

Det verkar som om många inte får det att fungera. Vi har rapporterat detta till Rebelsim och de säger att man kan prova att bocka av rutan där det står “Handle len 0 as 256 for UMTS mode”. Återkoppla gärna om det gick bättre på detta sätt.

Rebelsim säger även att de har hittat en del buggar och att det snart kommer ännu en mjukvara.

lunkan
    Member

Bockade av den rutan och skrev om kortet och än så länge funkar det men ej med 3G.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.