Recovery Mode…inga drivrutiner funkar (Iphone 3GS)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Recovery Mode…inga drivrutiner funkar (Iphone 3GS)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Tjena!
    Laddade ner nån slags uppdatering (verision 4) igår, och telefonen ballade ut fullständigt. Den gick in Recovery Mode, och även enheten i sig har tappat drivrutinerna i hårdvaruhanteraren (device manager).

När man startar telefonen får man bara en fryst bild med ikonen att man skall ansluta telefonen till Itunes. Inte så lätt när den inte ens kan snacka med datorn.

Vad sjutton gör man?

Jag har provat en del känns det som:
    * försöka hitta drivrutinerna (det går inte för jag hittar inte korrekt drivisar i den mapp som Apple anger att dom skall ligga)
    * installera om Itunes (hjälper inte)

Nån som åkt på detta problem, i och med updates version 4?

Tack på förhand!

Daniel78
    Member
    Post count: 3

Sitter med precis samma problem, har också provat att ominstallera itunes och installera nya drivrutiner… får det inte att fungera!

sm2wls
    Member

Sitter i samma båt 🙁

bozz
    Member
    Post count: 1199

Sätt era telefoner i DFU-mode sen återställ i iTunes

sm2wls
    Member

Tyvärr; DFU fungerar inte – iTunes påbörjar uppdatering, men då den växlar läge under uppdateringen så säger PC:n att ny hårdvara har hittats (Recovery Mode) och det finns ingen driver.

Pekar på drivern i “…Driverusbaapl.inf” men den installeras och sedan får man meddelandet att enheten inte kan startas (Kod 10).

😡

Freebo
    Member
    Post count: 4365

avinstallera iTunes enligt guiden i FAQn i min signatur

Daniel78
    Member

Funkade inte för mig att avinstallera enl. FAQ. Jag får precis samma fel som förut, dvs. datorn hittar inga drivrutiner för “Apple Mobile Device (recovery mode)”

sm2wls
    Member

Provade också att avinstallera och nyinstallera ALLT; samma problem.
    Kan inte starta drivern för Recovery Mode (PID 1281). Kod: 10 :confused:

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Dessvärre finns det inget generellt motgift, har själv haft samma problem med USB-drivers på W7 och det slutade med att jag fick ta en annan dator.

Daniel78
    Member

Det fick jag också, var över hos en vän och lånade hans dator… så nu kör jag OS4, äntligen!!

Rippen
    Member
    Post count: 4

Same shit here…Pratade med iPhone support å dom säger “lämna in få en ny”

Rippen
    Member
    Post count: 4

Tja har just nyss kommit hem från en polare som inte är lycklig ägare av en iPhone Vi installerade iTunes på hans dator och tjobbade in min iPhone å tro det eller ej men det gick göra en återställning på hans dator å nu har man ett fungerande os4 och iPhone synkade ihop med min nu när jag kom hem och körde in mina gamla program + all musik tappade tyvärr mina kontakter men de går ju ordna på annat sätt.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.