redsn0w 0.9.5 BETA för iPhone OS 4.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak redsn0w 0.9.5 BETA för iPhone OS 4.0

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 142

Detta ser ju intressant ut!
    redsn0w 0.9.5 BETA [iPhone Dev Team]

Vågar nog inte prova än dock, verkar vara lite riskabelt.

Tankar?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Detta har redan postats här i forumet av Jabbex https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2136-smafragor-ang-upplasning-och-jailbreak-haer-111.html#post62794, men det är intressant och förtjänar nog en egen tråd.

Problemet är att många kan tro att genom att regga sin UDID så kan de uppdatera sin ojailbreakbara 3.1.3 och ha en jailbreakd 4.0. Det är dock ingen bra ide, först för att detta funkar endast för 3G just nu och den kan man ändå jailbreaka på 3.1.3. Det andra är att detta uppdaterar fortfarande basebandet så upplåsningen kan man då glömma. Tredje problemet är att de flesta applikationerna är fortfarande väldigt buggiga på 4.0 och måste anpassas först. Då snackar jag om AppStore appsen, tror att det är ännu värre med cydia Apps.

Det är ändå kul att 4.0 är så lätt jailbreakbar, ger hopp om framtiden. Nu återstår det att se vilka ändringar det görs hårdvaru mässigt för att förhindra jailbreak i den kommande iPhone modellen.

VW BORA
    Member
    Post count: 37

mm men finns det inte nån upplåsning till detta 🙁 har väntat flera månader på att låssa upp min iphone 3g 3.1.3, baseband 05.12.01, booloader 5.9 🙁

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nope, det finns ingen unlock och helt ärligt så tror jag det kommer med fw 4.0 senare i sommar, best case.

Angående betan så fattar jag inte riktigt alla som desperat kastar sig över ngt helt otestat med sin enda iPhone utan att vara utvecklare.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 62820 wrote:

Nope, det finns ingen unlock och helt ärligt så tror jag det kommer med fw 4.0 senare i sommar, best case.

Angående betan så fattar jag inte riktigt alla som desperat kastar sig över ngt helt otestat med sin enda iPhone utan att vara utvecklare.

Lol.. Jag måste erkänna att jag själv är väldigt sugen på att testa själv men jag väntar nog tills det kommer en version utan basebands uppdatering. Jag vill ju alltid testa saker o ting till döds och jag har varit nära att “bricka” min iphone flera gånger. Läste i ett annat forum om folk som uppdaterat sina 3Gs till 4.0 för att de trodde att det var enklare att jailbreaka då. 😀

Detta är fortfarande Beta1, får nog vänta tills nästa version och hoppas att den är mindre buggig. Rekommenderar dock ingen annan att göra det, som Freebo har skrivit så var rädd om eran enda iPhone.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag känner att jag måste få ha lite roligt med min 3G! Tror jag testar detta, kommer uppdatera med info,screenshots och sådant om det blir av!

steffeiphone
    Participant

Testat detta nu och det fungerade bra, kan rekomendera detta för er som har iPhone3G och vill ha multitasking! bara att ändra en .plist fil med iFile!
    YouTube – [How-To] Enable Multitasking/Wallpaper on iPhone OS 4.0

steffeiphone
    Participant

Uppdaterad och fungerar nu med iPhone 3G beta1 och beta4.
    redsn0w 0.9.5 BETA [iPhone Dev Team]

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

fungerar detta för pc användare också?

matteh80
    Member
    Post count: 150

This BETA release supports:

iPhone 3G only (for now)
    Mac OSX only (for now)
    the 4.0beta1/beta4 FW only (for now)

Tyvärr verkar det bara funka med MacOS…

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.