Redsn0w Jailbreak för 3.1.2 är här

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Redsn0w Jailbreak för 3.1.2 är här

Viewing 38 posts - 1 through 38 (of 38 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

Musclenerd twittrar om en förestående rekease av Redsn0w, uppgraderad för att hantera 3.1.2. Dock tethered JB för er med nya bootromet. Supportade plattformar är (Win/Mac/Linux) och möjlighet kommer att finnas, liksom i föregående releaser, att modda bootlogon.

Detta är good news för alla er som sliter med failande wifi, GPS, Youtube etc efter att ha kört Blackra1n

mer info finns här
    Dev-Team Blog – Reviving redsn0w
    redsn0w 0.9.2 [iPhone Dev Team]

nimren
    Member
    Post count: 250

Riktigt nice detta. Står det något datum?

Då blir det med andra ord att göra en fullständig recovery och sen Jailbreaka med Redsn0w?

Edit: Hur blir det för oss med den “gamla” bootroomen, så att säga?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@nimren 51024 wrote:

Riktigt nice detta. Står det något datum?

Då blir det med andra ord att göra en fullständig recovery och sen Jailbreaka med Redsn0w?

Edit: Hur blir det för oss med den “gamla” bootroomen, så att säga?

Kommer inte finnas nå datum, dev-team har för vana att aldrig ge eta på något numera så de slipper höra klagandes om det gud förbud skulle försenas med en hel dag.

Vad menar du med oss med det äldre bootromen?

nimren
    Member

Menar vi som slipper jailbreaka varje gång vi startar om telefonen.

muffins
    Member

@nimren 51032 wrote:

Kommer vara likadant för folket med den äldre bootromen som det varit tidigare.

Äldre bootromen på 3GS = untethered
    Nyare bootromen på 3GS = tethered

Freebo
    Member

@nimren 51032 wrote:

vi med det gamla bootromet kan fortfarande dra nytta av den gamla exploiten så vi kan njuta av untethered 🙂

Redsn0w är i sen beta och även om det aldrig kommer ett datum så… 100130?

Freebo
    Member

Argh, är du fortfarande vaken…. Det är ju jag som har vakten i natt! 😉

muffins
    Member

Tog en uppersittarkväll ;D

nimren
    Member

Hur låser man upp telefonen om man breakat med Redsn0w? Är det Yellowsn0w som gäller då eller?

Sitter på det nya basebandet 05.07.11 eller vad det är.

Freebo
    Member

För den kommande releasen av Redsn0w misstänker jag att Dev-Team kommer att peka på Geohot’s Blacksn0w för upplåsning. I alla fall för dem med baseband 05.11.07.

Sitter du med 04.26.08 fungerar ju Ultrasn0w fortfarande bra

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Redsn0w 0.9beta3 är ute nu. Mer info finns i redsn0w 0.9beta3 [iPhone Dev Team] och http://twitter.com/musclenerd.

Freebo
    Member

Redsn0w är nu ur betastadiet. Jag kör den sedan tre dagar utan några som helst problem och även om själva breaket inte lika kvickt som med Blackra1n är det helt klart problemfritt.

För er som sliter ert hår med wifi/gps/YouTube problem efter Blaxkra1n är detta ett lyckt bra alternativ.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@freebo 53855 wrote:

Redsn0w är nu ur betastadiet. Jag kör den sedan tre dagar utan några som helst problem och även om själva breaket inte lika kvickt som med Blackra1n är det helt klart problemfritt.

För er som sliter ert hår med wifi/gps/YouTube problem efter Blaxkra1n är detta ett lyckt bra alternativ.

Freebo är det någon stärre skillnad på det? jag menar Blackr1n eller Redsnow? i nuläget ?. Lite längre fram kanske det kan bli det.

Freebo
    Member

Jag är lite osäker på vilken skillnad du menar…?

Här är vad Dev-Team säger:

How is it different from blackra1n?

It differs from blackra1n because:

It offers custom logos and verbose boot
    It installs Cydia, afc2, and the IPCC tethering hack without needing separate downloads. Because they’re all installed in one go, redsn0w doesn’t need the multiple levels of installs that blackra1n requires.
    It uses our original Pwnage bootrom exploit for iPhone 2G, iPhone 3G, and iPod 1G. (Because it’s a bootrom exploit, it can’t be fixed by Apple without a new hardware release.) Note that redsn0w 0.9 does use the USB exploit for iPhone 3GS and iPod 2G+3G running 3.1.2, but that exploit will be fixed in Apple’s next FW release.

Ponyboy
    Member

If it aint broke dont fix it.

Har du en fungerande jailbreak med blackra1n så finns det i nu läget ingen anledning att återställa och använda redsn0w. Har själv varit sugen på att testa redsn0w men just nu funkar min iphone perfekt och känns onödigt att strula till det.

Custom logos är bästa sättet att avslöja jailbreak och sabba garantin.

Freebo
    Member

Kom igen nu Pony – do it. Eller för att citera ditt favoritprogram “du veeet att du vill titta…”

Ponyboy
    Member

@freebo 53882 wrote:

Kom igen nu Pony – do it. Eller för att citera ditt favoritprogram “du veeet att du vill titta…”

Lol, slag under bältet. 😀

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Upplys mig, ni som vet. 🙂
    Vad är gammal och ny bootrom? Var hittar jag info och hur ser infon ut?
    Hur vet jag vilket jag har?

Ponyboy
    Member

@r_o_n 53897 wrote:

Upplys mig, ni som vet. 🙂
    Vad är gammal och ny bootrom? Var hittar jag info och hur ser infon ut?
    Hur vet jag vilket jag har?

Sätt din iphone i DFU och koppla till iTunes.
    I Windows välj Start/Kontrollpanelen/Enhetshanteraren.
    I USB-styrenheter högerklicka på Apple Mobile Device USB Driver och välj Egenskaper.
    Välj Information fliken och i droppfältet välj Sökväg till enhetsdistans.
    Där hittar du [iBoot-359.x] i slutet av text remsan.

Om din iphone har iBoot version 359.3.2 så kommer du att få en tehered jailbreak, har du iBoot version under 359.3.2 så slipper du.

cronberg
    Member
    Post count: 25

@ponyboy 53902 wrote:

I USB-styrenheter högerklicka på Apple Mobile Device USB Driver och välj Egenskaper.

Om din iphone har iBoot version 359.3.2 så kommer du att få en tehered jailbreak, har du iBoot version under 359.3.2 så slipper du.

Här får jag upp:

USBVID_05AC&PID_129442692D7B293F022CC6DBDBE1AF6BD0AB1E6BD912

Vad betyder det då?

Freebo
    Member

@cronberg 53920 wrote:

Här får jag upp:

USBVID_05AC&PID_129442692D7B293F022CC6DBDBE1AF6BD0AB1E6BD912

Vad betyder det då?

Det betyder att du inte lyckats sätta den i DFU, försök igen.

Matt3
    Member
    Post count: 251

@ponyboy 53902 wrote:

Jag kollade ochför mig blev det:

USBVID_05AC&PID_1227CPID:8920_CPRV:14_CPFM:03_SCEP:01_BDID:00_ECID:000002E4EA04438F_SRTG:[IBOOT-359.3]

Så då har jag tehered jailbreak?

EDIT: Missade visst att det var 359.3.2 😮

Ponyboy
    Member

@matt3 53944 wrote:

Jag kollade ochför mig blev det:

USBVID_05AC&PID_1227CPID:8920_CPRV:14_CPFM:03_SCEP:01_BDID:00_ECID:000002E4EA04438F_SRTG:[IBOOT-359.3]

Så då har jag tehered jailbreak?

EDIT: Missade visst att det var 359.3.2 😮

Grattis, du slipper tethered jailbreak.

Man kan även se i serienr ifall man har den nya bootromen. Stämmer i 99.99% av fallen, sen under Tethered i iPhone FAQ.

nimren
    Member

@freebo 53855 wrote:

Betyder detta att när jag hacktiverar (import från USA) min iPhone med Redsn0w så kommer jag slippa att ladda ner pushfix och sådant?

Sen undrar jag vilken firmware ska man ha? Ska man ha den äkta 3.1.2 eller ska man ha den “hackade” 3.1.2 versionen?

Mvh

Freebo
    Member

Du ska ha Apple original FW, Redsn0w patchar den åt dig under JBet. Min gissning är att pushproblemen blir avsevärt mycket färre än med Blackra1n…

nimren
    Member

Okej. Då blir det att Jailbreaka med detta nu 🙂 Push behöver jag inte, däremot Wifi och youtube hoppas jag funkar utan att behöva ladda ner några extra repos. Vart får man tag på äkta FW?

Freebo
    Member
    nimren
    Member

Tackar

nimren
    Member

Då har man Jailbreakat med Redsn0w och youtube fungerar utan att man behöver någon fix, vilket är nice. Dock så tappade jag Wifi, varje gång jag startade om telefonen (När jag installerade Winterboard samt MMS). Då fick jag återställa nätverksinställningarna i telefonen och då var Wifi tillbaka och funkade.

Nån mer som fått detta av redsnow?

andrezii
    Member
    Post count: 84

Så vad är rekommendationen om man har en ny(senaste bootroamen som kommer ge mig en tethered JB) iphone 3GS som är låst till 3 och vill använda tele2, köra blackra1n eller redsn0w? Båda jailbreakar och låser upp?
    Mindre strul med redsn0w alltså?

EDIT: Men som jag förstått det måste du alltså låsa upp den med blacksn0w först (dvs följa denna guide: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w) INNAN du använder redsn0w?

nimren
    Member

Nej, återställ din telefon först helt och hållet med itunes genom att använda en nedladdad FW.

Följ detta: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)

andrezii
    Member
    Post count: 84

nimren, jag förstår inte. Den guiden skapar ju bara en jailbreak? Ska jag inte låsa upp den först? Och jag förstod knappt din mening “Nej, återställ din telefon först helt och hållet med itunes genom att använda en nedladdad FW.”
    Återställa helt och hållet, men den är ju out of the box? Och vad menar du med “genom att använda en nedladdad FW, gjorde mig helt förvirrad 😀

Freebo
    Member

Andrezil, på en helt ny OOTB 3GS kör du först Redsn0w, sedan installerar du Blacksn0w via Cydia

r_o_n
    Member
    Post count: 658

“Redsn0w för 3.1.2 på väg”
    Vi som har gjort JB med Blackra1in, duger inte den?
    Eller är redsn0w bättre på något vis?

Freebo
    Member

Ron, har du inga problem med BR så behöver du inte RS

kenjon
    Member
    Post count: 64

@andrezii 53995 wrote:

Så vad är rekommendationen om man har en ny(senaste bootroamen som kommer ge mig en tethered JB) iphone 3GS som är låst till 3 och vill använda tele2, köra blackra1n eller redsn0w? Båda jailbreakar och låser upp?
    Mindre strul med redsn0w alltså?

EDIT: Men som jag förstått det måste du alltså låsa upp den med blacksn0w först (dvs följa denna guide: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w) INNAN du använder redsn0w?

Min rekommendation är att du går/ringer till 3-butiken, betalar 350 kr och får den riktigt upplåst. Då slipper du många problem.
    Sedan kan du jailbreaka om du vill, och du slipper blacksn0w.

Pack
    Member
    Post count: 61

Tja när jag laddar ner ipsw filen från icleaified och ska återställa iphonen med den så hittar inte itunes filen. den ser heller inte ut som en itunes fil när den ligger i pwnge mappen, den ser ut osm en winrar fil. och när jag extractar den så kommer det upp massa konstiga filer :s någon som vet hur jag kan göra?

Pack
    Member
    Post count: 61

lyckades lösa det, laddade ner firefox istället och då och då kunde när man laddade ner ipsw filen så fick man den rätt istället för .ZIP

Viewing 38 posts - 1 through 38 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.