Reklamera Iphoneheadset

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Reklamera Iphoneheadset

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    Hej
    Är bara tvungen att skriva av mig lite .. Var inne på Telia idag och tänkte att jag skulle reklamera mitt Iphoneheadset. Ena snäckan har slutat fungera trots att jag nästan aldrig använder det.

    Men efter ca 1 h på Telia så var jag grymt irriterad på snubben bakom disken, som för övrigt inte var speciellt smart. Så efter 1 h så konstaterade han att det inte gick att reklamera den !? Och så påstod han att han inte bara kunde ge mig ett nytt headset för att de hade speciella avtal med Apple, så alla reklamationer skulle gå igenom dem.
    Jag flippade ur.
    Fick honom till slut att skicka in dem på reparation, hur nu det skulle gå till att reparera snäckan ?!

    Undrar bara om det är såhär ,eller om jag hade otur och fick prata med nån som inte kunde sin grej riktigt.. ?

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Mina är också trasiga. Ena luren har gummiringen lossnat på och den andre är limmad. Ljudet är helt ok men de går inte att använda.

    Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Mina är också trasiga. Ena luren har gummiringen lossnat på och den andre är limmad. Ljudet är helt ok men de går inte att använda.

    Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Mina är också trasiga. Ena luren har gummiringen lossnat på och den andre är limmad. Ljudet är helt ok men de går inte att använda.

    Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?

    Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

    Säljaren jag hade är jag tjackade luren sa uttryckligen att allt som det va fabriksfel på skull skötas via apples hemsida, och att Telia inte tog i grejjerna med tång.

    Om han tog lurarna och sa att han skulle reparera dom så kan det i värsta fall dröjja väääldigt länge innan du får dom tillbaka.
    Tyvärr är det så att en säljare kan sucka och ta emot en grej bara för att slippa jobbiga kunder. Speciellt troligt är det om det är som du säger, att du pratat i en timme med honom.

    Men håll tummarna. Och kika på några nya lurar du, i rincip allt är bättre än Apples

    Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

    Säljaren jag hade är jag tjackade luren sa uttryckligen att allt som det va fabriksfel på skull skötas via apples hemsida, och att Telia inte tog i grejjerna med tång.

    Om han tog lurarna och sa att han skulle reparera dom så kan det i värsta fall dröjja väääldigt länge innan du får dom tillbaka.
    Tyvärr är det så att en säljare kan sucka och ta emot en grej bara för att slippa jobbiga kunder. Speciellt troligt är det om det är som du säger, att du pratat i en timme med honom.

    Men håll tummarna. Och kika på några nya lurar du, i rincip allt är bättre än Apples

    Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

    Säljaren jag hade är jag tjackade luren sa uttryckligen att allt som det va fabriksfel på skull skötas via apples hemsida, och att Telia inte tog i grejjerna med tång.

    Om han tog lurarna och sa att han skulle reparera dom så kan det i värsta fall dröjja väääldigt länge innan du får dom tillbaka.
    Tyvärr är det så att en säljare kan sucka och ta emot en grej bara för att slippa jobbiga kunder. Speciellt troligt är det om det är som du säger, att du pratat i en timme med honom.

    Men håll tummarna. Och kika på några nya lurar du, i rincip allt är bättre än Apples

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    @mossarelli 17111 wrote:

    Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?

    Man skulle tydligen göra det från deras hemsida, smidigt tyckte jag. MEN det var helt omöjligt ! De fick jag också gubben på Telia att inse efter 1 h :/

    Jag köpte ju trots allt telen på Telia för att få garantin….. hahaha..

    Johnny Hotpants:
    Jag insåg detta, men jag tyckte det var bättre att han gjorde något åt det än att jag gav mig helt.. det är ju trots allt garanti på skiten..

    Och jag kände mig allt lite löjlig när jag stod och var allmänt grinig om ett par lurar för 300:- men det är ju en principsak ! Mitt krig med Telia har bara börjat !

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    @mossarelli 17111 wrote:

    Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?

    Man skulle tydligen göra det från deras hemsida, smidigt tyckte jag. MEN det var helt omöjligt ! De fick jag också gubben på Telia att inse efter 1 h :/

    Jag köpte ju trots allt telen på Telia för att få garantin….. hahaha..

    Johnny Hotpants:
    Jag insåg detta, men jag tyckte det var bättre att han gjorde något åt det än att jag gav mig helt.. det är ju trots allt garanti på skiten..

    Och jag kände mig allt lite löjlig när jag stod och var allmänt grinig om ett par lurar för 300:- men det är ju en principsak ! Mitt krig med Telia har bara börjat !

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    @mossarelli 17111 wrote:

    Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?

    Man skulle tydligen göra det från deras hemsida, smidigt tyckte jag. MEN det var helt omöjligt ! De fick jag också gubben på Telia att inse efter 1 h :/

    Jag köpte ju trots allt telen på Telia för att få garantin….. hahaha..

    Johnny Hotpants:
    Jag insåg detta, men jag tyckte det var bättre att han gjorde något åt det än att jag gav mig helt.. det är ju trots allt garanti på skiten..

    Och jag kände mig allt lite löjlig när jag stod och var allmänt grinig om ett par lurar för 300:- men det är ju en principsak ! Mitt krig med Telia har bara börjat !

    reevilo
    Member
    Post count: 3

    Hej!
    Min ena snäcka har också gått sönder utan att jag har använt dem alls mycket. Jag gick till närmaste telia butik och han skickade iväg dem direkt skulle ta 10 dagar, no problem här, men jag vet att telias service kan va riktigt usel.

    Ha det bra
    Oliver

    reevilo
    Member
    Post count: 3

    Hej!
    Min ena snäcka har också gått sönder utan att jag har använt dem alls mycket. Jag gick till närmaste telia butik och han skickade iväg dem direkt skulle ta 10 dagar, no problem här, men jag vet att telias service kan va riktigt usel.

    Ha det bra
    Oliver

    reevilo
    Member
    Post count: 3

    Hej!
    Min ena snäcka har också gått sönder utan att jag har använt dem alls mycket. Jag gick till närmaste telia butik och han skickade iväg dem direkt skulle ta 10 dagar, no problem här, men jag vet att telias service kan va riktigt usel.

    Ha det bra
    Oliver

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    *flyttar tråden till Tillbehörs-delen*

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    *flyttar tråden till Tillbehörs-delen*

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    *flyttar tråden till Tillbehörs-delen*

    jompao
    Member
    Post count: 456

    Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.

    jompao
    Member
    Post count: 456

    Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.

    jompao
    Member
    Post count: 456

    Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.

    brorzan
    Member
    Post count: 121

    @jompao 17690 wrote:

    Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.

    Nej, det är klart att du kan reklamera det du köpt i en Teliabutik. Anledingen till att man bör reklamera tillbehören via Apples hemsida är att den hanteringen är bra mycket snabbare än den vägen Telias butiker måste ta för Apple-tillbehör.

    brorzan
    Member
    Post count: 121

    @jompao 17690 wrote:

    Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.

    Nej, det är klart att du kan reklamera det du köpt i en Teliabutik. Anledingen till att man bör reklamera tillbehören via Apples hemsida är att den hanteringen är bra mycket snabbare än den vägen Telias butiker måste ta för Apple-tillbehör.

    brorzan
    Member
    Post count: 121

    @jompao 17690 wrote:

    Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.

    Nej, det är klart att du kan reklamera det du köpt i en Teliabutik. Anledingen till att man bör reklamera tillbehören via Apples hemsida är att den hanteringen är bra mycket snabbare än den vägen Telias butiker måste ta för Apple-tillbehör.

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    Tänkte följa upp denna tråden .. Fick ett sms från telia att “reparationen” var klar idag.. De hade skickat ett par nya 😀 sådär ja.. Tog lite tid men ett par nya fick jag ju iaf 🙂

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    Tänkte följa upp denna tråden .. Fick ett sms från telia att “reparationen” var klar idag.. De hade skickat ett par nya 😀 sådär ja.. Tog lite tid men ett par nya fick jag ju iaf 🙂

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    Tänkte följa upp denna tråden .. Fick ett sms från telia att “reparationen” var klar idag.. De hade skickat ett par nya 😀 sådär ja.. Tog lite tid men ett par nya fick jag ju iaf 🙂

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.