Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Reklamera Iphoneheadset
-
AuthorPosts
-
Hej
Är bara tvungen att skriva av mig lite .. Var inne på Telia idag och tänkte att jag skulle reklamera mitt Iphoneheadset. Ena snäckan har slutat fungera trots att jag nästan aldrig använder det.Men efter ca 1 h på Telia så var jag grymt irriterad på snubben bakom disken, som för övrigt inte var speciellt smart. Så efter 1 h så konstaterade han att det inte gick att reklamera den !? Och så påstod han att han inte bara kunde ge mig ett nytt headset för att de hade speciella avtal med Apple, så alla reklamationer skulle gå igenom dem.
Jag flippade ur.
Fick honom till slut att skicka in dem på reparation, hur nu det skulle gå till att reparera snäckan ?!Undrar bara om det är såhär ,eller om jag hade otur och fick prata med nån som inte kunde sin grej riktigt.. ?
Mina är också trasiga. Ena luren har gummiringen lossnat på och den andre är limmad. Ljudet är helt ok men de går inte att använda.
Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?
Mina är också trasiga. Ena luren har gummiringen lossnat på och den andre är limmad. Ljudet är helt ok men de går inte att använda.
Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?
Mina är också trasiga. Ena luren har gummiringen lossnat på och den andre är limmad. Ljudet är helt ok men de går inte att använda.
Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?
Säljaren jag hade är jag tjackade luren sa uttryckligen att allt som det va fabriksfel på skull skötas via apples hemsida, och att Telia inte tog i grejjerna med tång.
Om han tog lurarna och sa att han skulle reparera dom så kan det i värsta fall dröjja väääldigt länge innan du får dom tillbaka.
Tyvärr är det så att en säljare kan sucka och ta emot en grej bara för att slippa jobbiga kunder. Speciellt troligt är det om det är som du säger, att du pratat i en timme med honom.Men håll tummarna. Och kika på några nya lurar du, i rincip allt är bättre än Apples
Säljaren jag hade är jag tjackade luren sa uttryckligen att allt som det va fabriksfel på skull skötas via apples hemsida, och att Telia inte tog i grejjerna med tång.
Om han tog lurarna och sa att han skulle reparera dom så kan det i värsta fall dröjja väääldigt länge innan du får dom tillbaka.
Tyvärr är det så att en säljare kan sucka och ta emot en grej bara för att slippa jobbiga kunder. Speciellt troligt är det om det är som du säger, att du pratat i en timme med honom.Men håll tummarna. Och kika på några nya lurar du, i rincip allt är bättre än Apples
Säljaren jag hade är jag tjackade luren sa uttryckligen att allt som det va fabriksfel på skull skötas via apples hemsida, och att Telia inte tog i grejjerna med tång.
Om han tog lurarna och sa att han skulle reparera dom så kan det i värsta fall dröjja väääldigt länge innan du får dom tillbaka.
Tyvärr är det så att en säljare kan sucka och ta emot en grej bara för att slippa jobbiga kunder. Speciellt troligt är det om det är som du säger, att du pratat i en timme med honom.Men håll tummarna. Och kika på några nya lurar du, i rincip allt är bättre än Apples
@mossarelli 17111 wrote:
Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?
Man skulle tydligen göra det från deras hemsida, smidigt tyckte jag. MEN det var helt omöjligt ! De fick jag också gubben på Telia att inse efter 1 h :/
Jag köpte ju trots allt telen på Telia för att få garantin….. hahaha..
Johnny Hotpants:
Jag insåg detta, men jag tyckte det var bättre att han gjorde något åt det än att jag gav mig helt.. det är ju trots allt garanti på skiten..Och jag kände mig allt lite löjlig när jag stod och var allmänt grinig om ett par lurar för 300:- men det är ju en principsak ! Mitt krig med Telia har bara börjat !
@mossarelli 17111 wrote:
Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?
Man skulle tydligen göra det från deras hemsida, smidigt tyckte jag. MEN det var helt omöjligt ! De fick jag också gubben på Telia att inse efter 1 h :/
Jag köpte ju trots allt telen på Telia för att få garantin….. hahaha..
Johnny Hotpants:
Jag insåg detta, men jag tyckte det var bättre att han gjorde något åt det än att jag gav mig helt.. det är ju trots allt garanti på skiten..Och jag kände mig allt lite löjlig när jag stod och var allmänt grinig om ett par lurar för 300:- men det är ju en principsak ! Mitt krig med Telia har bara börjat !
@mossarelli 17111 wrote:
Så om jag går in och vill reklamera mina lurar, ska jag skicka ett brev till Äpplet då?
Man skulle tydligen göra det från deras hemsida, smidigt tyckte jag. MEN det var helt omöjligt ! De fick jag också gubben på Telia att inse efter 1 h :/
Jag köpte ju trots allt telen på Telia för att få garantin….. hahaha..
Johnny Hotpants:
Jag insåg detta, men jag tyckte det var bättre att han gjorde något åt det än att jag gav mig helt.. det är ju trots allt garanti på skiten..Och jag kände mig allt lite löjlig när jag stod och var allmänt grinig om ett par lurar för 300:- men det är ju en principsak ! Mitt krig med Telia har bara börjat !
Hej!
Min ena snäcka har också gått sönder utan att jag har använt dem alls mycket. Jag gick till närmaste telia butik och han skickade iväg dem direkt skulle ta 10 dagar, no problem här, men jag vet att telias service kan va riktigt usel.Ha det bra
OliverHej!
Min ena snäcka har också gått sönder utan att jag har använt dem alls mycket. Jag gick till närmaste telia butik och han skickade iväg dem direkt skulle ta 10 dagar, no problem här, men jag vet att telias service kan va riktigt usel.Ha det bra
OliverHej!
Min ena snäcka har också gått sönder utan att jag har använt dem alls mycket. Jag gick till närmaste telia butik och han skickade iväg dem direkt skulle ta 10 dagar, no problem här, men jag vet att telias service kan va riktigt usel.Ha det bra
Oliver*flyttar tråden till Tillbehörs-delen*
*flyttar tråden till Tillbehörs-delen*
*flyttar tråden till Tillbehörs-delen*
Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.
Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.
Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.
@jompao 17690 wrote:
Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.
Nej, det är klart att du kan reklamera det du köpt i en Teliabutik. Anledingen till att man bör reklamera tillbehören via Apples hemsida är att den hanteringen är bra mycket snabbare än den vägen Telias butiker måste ta för Apple-tillbehör.
@jompao 17690 wrote:
Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.
Nej, det är klart att du kan reklamera det du köpt i en Teliabutik. Anledingen till att man bör reklamera tillbehören via Apples hemsida är att den hanteringen är bra mycket snabbare än den vägen Telias butiker måste ta för Apple-tillbehör.
@jompao 17690 wrote:
Har väldigt svårt att tro att Telai ska kunna neka att ta emot en reklamation rent juridiskt.
Nej, det är klart att du kan reklamera det du köpt i en Teliabutik. Anledingen till att man bör reklamera tillbehören via Apples hemsida är att den hanteringen är bra mycket snabbare än den vägen Telias butiker måste ta för Apple-tillbehör.
Tänkte följa upp denna tråden .. Fick ett sms från telia att “reparationen” var klar idag.. De hade skickat ett par nya 😀 sådär ja.. Tog lite tid men ett par nya fick jag ju iaf 🙂
Tänkte följa upp denna tråden .. Fick ett sms från telia att “reparationen” var klar idag.. De hade skickat ett par nya 😀 sådär ja.. Tog lite tid men ett par nya fick jag ju iaf 🙂
Tänkte följa upp denna tråden .. Fick ett sms från telia att “reparationen” var klar idag.. De hade skickat ett par nya 😀 sådär ja.. Tog lite tid men ett par nya fick jag ju iaf 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.